Przeczytaj, co robić, by schudnąć raz a dobrze!

1.    Jedz regularnie
To ważne, żeby nie doprowadzać organizmu do wygłodzenia, ponieważ nieuchronnie prowadzi to do napadów wilczego głodu. Trudno jest powstrzymać się od jedzenia ponad miarę, jeśli organizm domaga się dostarczenia energii po długiej przerwie. Regularne posiłki są receptą na stabilny poziom glukozy we krwi i regulację metabolizmu.

2.    Rozsądnie planuj skład posiłków
Od tego, co zjemy zależy jakie hormony będą produkowane w naszym organizmie, a te bezpośrednio wpływają na regulację metabolizmu. Zmieniaj więc proporcje tłuszczów, białek i węglowodanów, tak aby znaleźć układ idealny dla siebie i w pokarmie dostarczać sobie energii równomiernie przez cały dzień.

3.    Zjedz sycące śniadanie
Śniadanie jest pierwszym i najważniejszym posiłkiem dnia, musi dostarczyć Ci odpowiednią ilość energii, by móc zacząć aktywny dzień. W dobrym śniadaniu musi znaleźć się porcja węglowodanów i to najlepiej złożonych, o niskim indeksie glikemicznym. Nie zapominaj też o dobrym źródle białka. Pomysł na szybkie i zdrowe śniadanie? Owsianka z orzechami i owocami albo jajecznica z pomidorami! Szybko, łatwo i pysznie.

4.    Na kolację wybierz białko
Białko na kolację nie spowoduje wzrostu cukru we krwi i pozwoli nam na spokojny sen. Usprawni też metabolizm, który w czasie odpoczynku nie będzie musiał pracować nad trawieniem ciężkostrawnej kolacji.

5.    Ogranicz sól i cukier
Ograniczenie soli spowoduje, że nadmiar wody nie będzie się zatrzymywał w organizmie. Cukier natomiast dostarcza nam wyłącznie pustych kalorii, więc warto z niego zrezygnować.  

6.    Pij wodę
Woda oczyszcza organizm, przyspiesza trawienie i chroni nas przed przejedzeniem. Po ograniczeniu soli w diecie, dobrze jest popijać wodę często i małymi łykami - zapewni to odpowiedni poziom nawodnienia organizmu przez cały dzień.

7.    Wybieraj dobre tłuszcze
Czyli te nienasycone kwasy tłuszczowe, które budują naszą odporność i wpływają na dobry poziom cholesterolu. Znajdziesz ją w tłustych rybach morskich, orzechach lub oleju rzepakowym i lnianym.

8.    Pamiętaj o aktywności fizycznej
Sport przyniesie Ci same korzyści - przyspieszy metabolizm, wesprze produkcję endorfin i zwielokrotni efekty diety. Przy odrobinie konsekwencji, regularne treningi wejdą w krew i staną się źródłem wspaniałej satysfakcji.

9.    Nieustannie się motywuj
Książki, filmy, inspirujące cytaty czy historie ludzi, którym już udało się osiągnąć cel - to wszystko może być dla Ciebie pozytywną motywacją do dalszej walki.

10.    Otaczaj się dobrą energią
Osiągnięcie wymarzonego celu nie jest łatwe, więc starajmy się myśleć pozytywnie i otaczać się ludźmi, którzy będą nas wspierać w dążeniach. Porażki są nieuniknione, więc bądźmy dla siebie wyrozumiali. Najważniejsze to nie rezygnować przed osiągnięciem oczekiwanego rezultatu. Największy kryzys następuje zawsze przed przełomem.

Wprowadzenie powyższych 10 zasad sprawi, że osiągnięcie celu, nie tylko związanego z redukcją wagi, stanie się dziecinnie proste! Pamiętaj, że rzeczy, które podziwiasz, nie zostały stworzone przez ludzi lepszych od ciebie. Stworzyli je ludzie, którym chciało się pracować nad swoim marzeniem.


KONRAD GACA - Ekspert ds. leczenia otyłości, specjalista żywieniowy, twórca metody Mądrego Odchudzania GACA SYSTEM. Autor bestsellerowych książek „Moje odchudzanie”,  „Kuchnia Fit”, "Kuchnia Fit 2" oraz "Obudź w sobie wojownika. Siła motywacji".