Odżywiania potrzebuje każda cera po 40. Z upływem czasu coraz cieńsza staje się ochronna warstwa naskórka, czyli bariera wodno-lipidowa. Jak dbać o skórę po 40? Żeby uzupełnić niedobory tych substancji, powinnaś dostarczyć skórze substancji tłuszczowych, zarówno w  kosmetykach, jak i suplementach diety.

Fotolia

1. Postaw na olejki

Kosmetyki w olejkach pokochały już twoje włosy i ciało. Teraz pora na twarz. Podstawową funkcją olejku jest odżywienie. Cenne cząsteczki naturalnych olejów roślinnych (np. z awokado, marchewki, kiełków pszenicy czy arganu) działają na dwóch poziomach. Wzmacniają skórę od wewnątrz i odbudowują jej warstwę ochronną. Możesz zastąpić nimi wieczorny krem lub łączyć oba kosmetyki.

2. Sięgnij po odżywcze kremy

Powinny mieć nieco gęstszą konsystencję niż preparaty nawilżające. Wygląd i stan skóry poprawią kremy z masłem shea, witaminami z grupy B i ceramidami.

3. Łykaj suplementy

Te z kwasami omega pomagają skórze od wewnątrz, dbając o jej odżywienie i gładkość. Kurację stosuj przez dwa, trzy miesiące, dwa razy w roku (wiosną i jesienią). Suplementy z witaminami E i A, wspomagają procesy naprawcze w skórze.

Fotolia

4. Regeneracja

Z wiekiem skóra staje się coraz cieńsza i mniej sprężysta. To dlatego, że zmniejsza się w niej ilość włókien kolagenu i elastyny. Dzięki odpowiedniej regeneracji zatrzymasz ten proces.

5. Raz w tygodniu zrób piling

Komórki regularnie złuszczanego naskórka dostają impuls do przyspieszenia naturalnej odnowy. Uruchamia się też proces tworzenia włókien podporowych skóry, czyli kolagenu i elastyny.

6. Używaj kremów z peptydami

Składniki te to teraz hit w odmładzaniu. Działają w głębi skóry, a ich zadaniem jest regeneracja i poprawienie tzw. gęstości naskórka. Stosuj je na dzień. Ich działanie wzmocnisz, nakładając serum z peptydami pod krem.

7. Masuj twarz

Podczas nakładania kremu na noc rób masaż. Masuj twarz z dołu do góry. Zaczynaj od szyi, zataczając dłońmi kółeczka,
głaszcz skórę. Brodę i policzki masuj od środka ku skroniom. Czoło – od środka na zewnątrz. 

8. Nakładaj maski

Najlepiej z keratyną i proteinami. Nakładaj je między godziną 16 a 18, bo wtedy skóra najlepiej się regeneruje.