Jeśli kolejna kopia słoneczników Van Gogha albo pop-artowa Marylin przyprawiają Cię o mdłości – witaj w domu! W pracowni plakatu Ani Lach nie ma miejsca na tanie reprodukcje. Zamiast tego projektantka oferuje autorskie grafiki, stworzone z myślą o nowoczesnych wnętrzach. Największą popularność przyniosły jej typograficzne plakaty z prostymi hasłami, które stały się swoistym domowym manifestem. 

 

Jak się zaczęła Twoja przygoda z własnym biznesem?

Jako projektantka wnętrz często na końcowym etapie realizacji spotykałam się z tym, że w aranżowanej przestrzeni brakuje czegoś, co nadałoby mieszkaniu ostateczny szlif. Dekoracji, która odzwierciedlałaby charakter właścicieli i ich sposób postrzegania świata. Tak pojawił się pomysł na projektowanie plakatów, które będą zgodne z aktualnymi trendami w designie, a zarazem dopasowane do nowoczesnych wnętrz. Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę! Po tym jak pierwsze plakaty pojawiły się w mieszkaniach, posypały się kolejne zapytania od kupujących.

plakat-ab-fab-design

plakat w tym domu ab fab
Typograficzne „zasady domu” są tak uniwersalne, że od początku istnienia Ab Fab Design niezmiennie są bestsellerem. 

 

Kiedy postanowiłaś założyć własny sklep internetowy?

Sklep był naturalnym następstwem rosnącej ilości zamówień. Ta decyzja ułatwiła wiele rzeczy. Przede wszystkim założenie sklepu umożliwiło mi lepszy kontakt z klientami. Teraz mają możliwość oglądania grafik i personalizowania ich bez wychodzenia z domu. Poprzez stronę sklepu zaczęły się też ze mną kontaktować platformy sprzedażowe zainteresowane współpracą. Dzięki temu moje plakaty są sprzedawane w kilku miejscach w internecie i docierają do jeszcze większej ilości osób.

Najtrudniejsza rzecz w sprzedaży internetowej to….?        

Promocja. Brak informacji o sprzedawanych produktach - choćby chwilowy - powoduje, że zaczynasz tonąć w morzu pojawiających się jak grzyby po deszczu konkurencyjnych marek. 

plakaty-ab-fab-design

typograficzny plakat na komodzie

 

O czym trzeba wiedzieć decydując się na sprzedaż online?

Przede wszystkim trzeba zdefiniować ofertę sklepu - a następnie sprawdzić jak wygląda rynek podobnych produktów. Gdy już to wiemy warto zastanowić się nad tym, jak chcemy zaprezentować nasz produkt klientom – i co ma go wyróżniać spośród podobnych ofert. Potem przychodzi kolej na określenie budżetu. To on będzie determinować szereg decyzji, z którymi się spotkamy – na przykład czy wynająć profesjonalnego projektanta stron czy raczej posłużyć się gotowym szablonem? Drugi wariant jest zdecydowanie mniej kosztowny, co w przypadku niewielkiego budżetu na początku działalności może okazać się zbawienne.

plakat-ab-fab

plakaty nad biurkiem w pokoju dziecięcym

 

Ab Fab Design to dodatkowe zajęcie czy praca na pełnych obrotach?

Zdecydowanie na pełnych obrotach. Ale to nie jedyne moje zajęcie! Oprócz projektowania grafik i prowadzenia sklepu internetowego aranżuję wnętrza, projektuję meble i dodatki, tworzę grafikę na zamówienie. Na szczęście wszystkie te działania wzajemnie się uzupełniają. Na przykład pracując nad plakatami staram się wychwytywać najbardziej aktualne trendy wnętrzarskie i przekładać je na grafiki. Można powiedzieć, że jedno wynika z drugiego i tworzy spójną całość.

Nie wyobrażam sobie sukcesu bez…?

Pasji do tego, co robię. Według mnie najlepsze efekty przynoszą działania prowadzone z pasją.

ania-lach-w-pracowni-ab-fab-design

Ania Lach jest z wykształcenia księgową, ale od jakiegoś czasu projektuje wnętrza. Markę Ab Fab Design prowadzi od 4 lat, z powodzeniem sprzedając plakaty we własnym sklepie internetowym oraz na platformach typu marketplace, dedykowanych młodym projektantom. W przyszłości marzy jej się pracownia połączona ze sklepem stacjonarnym.