Masz już dość maskowania brzuszka luźnymi bluzkami? W takim razie najwyższy czas pozbyć się tych niechcianych wypukłości i nadmiaru tkanki tłuszczowej z tej okolicy ciała. Będzie to korzystne nie tylko dla twojej figury, ale też zdrowia. Gromadzący się wokół brzucha tłuszcz może bowiem w późniejszym czasie przyczyniać się do problemów z krążeniem. 

Tłuszcz pod kontrolą

Przede wszystkim wyeliminuj ze swojego jadłospisu słodycze, fast foody, potrawy smażone, alkohol oraz produkty z białej mąki. Unikaj także soli, bo zatrzymuje wodę w organizmie i sprzyja opuchnięciom, zwiększając optycznie obwód brzucha. Najlepsze dla ciebie będą lekkostrawne potrawy gotowane,
surowe lub gotowane na parze warzywa. Nie zalegają one w żołądku, dlatego nie powodują wzdęć. Podobnie korzystnie działają pieczywo pełnoziarniste, kasze i siemię lniane, zawierające duże ilości błonnika, który poprawia pracę przewodu pokarmowego. Zwiększa m.in. tempo usuwania z organizmu tłuszczu, zapobiega jego gromadzeniu i pomaga oczyścić ciało z toksyn. Od czasu do czasu zjedz też produkty, które przyspieszają przemianę materii,
np. suszone śliwki.

Porzuć szkodliwe nawyki

Jeśli chcesz, by twój brzuch był płaski, odstaw gazowane napoje i gazowaną wodę mineralną, ponieważ zawierają one rozdymający żołądek dwutlenek węgla. Wzdymająco działają też warzywa kapustne i strączkowe. Receptą będzie jedzenie ich w niewielkich ilościach oraz robienie z nich past (mają wtedy mniejsze działanie „gazotwórcze”). Unikaj też żucia gumy i ssania cukierków, bo powoduje to, że do układu pokarmowego dostaje się dużo powietrza,
co skutkuje potem wzdęciami.

Dieta na płaski brzuch - jadłospis na 7 dni

Dzień pierwszy

Śniadanie: 2 łyżki gotowanego brązowego ryżu, łyżeczkę pokrojonych suszonych moreli i 15 g migdałów zalej szklanką mleka sojowego (lub zwykłego odtłuszczonego)
Obiad: grillowane cukinia i pół bakłażana skropione łyżką oliwy i soku z cytryny, podane na 6 liściach sałaty lodowej
Kolacja: 100 g ugotowanego kurczaka z sałatką z ogórka, 2 marchewek i szalotki z sosem winegret.

Dzień drugi

Śniadanie: 3 plastry papai pokrój i wymieszaj z dwoma łyżkami jogurtu naturalnego lub sojowego, 3 łyżkami ziaren granatu i łyżeczką miodu.
Obiad: 100 g sałatki z paluszków krabowych, selera naciowego, sałaty lodowej i sosu winegret. Do tego pół mango.
Kolacja: pół pieczonego kabaczka nadziewanego i 50 g mielonego mięsa drobiowego z pomidorem i czosnkiem, posypanego łyżeczką startej mozzarelli.

Dzień trzeci

Śniadanie: zmiksuj po 4 łyżki jagód i jeżyn z łyżeczką miodu i szczyptą imbiru. 
Obiad: 50 g zupy krem z pomidorów z bazylią i łyżką pestek słonecznika. Ziemniak zapiekany z duszonymi pieczarkami i łyżką sera. Ciastko owsiane.
Kolacja: filet z dorsza upieczony w folii z 5 plasterkami cytryny. Główka zielonej sałaty z 6 pomidorkami cherry, ząbkiem czosnku, natką i sosem winegret.

Dzień czwarty

Śniadanie: zmiksuj pół papai, pół mango, 2 łyżki jogurtu naturalnego i łyżkę płatków żytnich. 
Obiad: 50 g gotowanego indyka. Sałatka z roszponki, pomidora, łyżki kiełków sojowych, łyżki pestek dyni, polana sosem vinegret.
Kolacja: gotowany filet z łososia, 85 g gotowanego ryżu dzikiego ze świeżymi ziołami, np. tymiankiem, bazylią, kolendrą. Ogórek z łyżką jogurtu naturalnego.

Dzień piąty

Śniadanie: pół szklanki gotowanych na wodzie płatków owsianych wymieszaj z 5 suszonymi śliwkami, 2 łyżeczkami pestek dyni i łyżeczką miodu.
Obiad: 75 g grillowanego pstrąga. Brokuł gotowany na parze. Pół grillowanego kabaczka z rukolą, łyżeczką kiełków pszenicy i łyżką posiekanych migdałów.
Kolacja: 100 ml jogurtu naturalnego z 2 łyżkami otrąb i 2 łyżkami ziaren sezamu.

Dzień szósty

Śniadanie: kromka chleba razowego z łyżką wędzonej makreli, 3 plastrami pomidora, posypaną szczypiorkiem. 
Obiad: gotowany filet z łososia. Pół opakowania mieszanki sałat z 2 łyżkami pestek dyni, 7 ciemnymi winogronami i 2 łyżkami oleju lnianego.
Kolacja: 75 g grillowanej piersi indyka. 100 g fasolki szparagowej na parze i garść duszonego szpinaku. 

Dzień siódmy

Śniadanie: 2 łyżki gotowanego brązowego ryżu z łyżeczką pokrojonych suszonych moreli i 15 g migdałów zalej szklanka mleka sojowego (lub zwykłego odtłuszczonego). 
Obiad: 50 g pieczonego filetu z piersi kurczaka. Kalafior gotowany na parze, oprószony łyżką sera gorgonzola. Jabłko pieczone z łyżeczką miodu.
Kolacja: sałatka z puszki ciecierzycy, 4–6 suszonych pomidorów w oleju, garści kiełków słonecznika, 1/3 ogórka, 3 łyżek soku z cytryny i łyżki oliwy, doprawiona solą morską i pieprzem.