Czy jadłaś kiedykolwiek sernik na zimno serwowany w słoiczku? To ciasto bez pieczenia wykonasz w niecałe 20 minut, bez użycia piekarnika. Pysznym zaskoczeniem w tym przepisie okażą się na pewno nasiona chia, które ze względu na swe zdrowotne właściwości są zaliczane do tzw. super żywności. Dodatkowy bonus to bardzo niska kaloryczność - taka porcja ma jedynie 297 kalorii!

Składniki na 4 porcje:

- 5–6 łyżek nasion chia
- szklanka mleka roślinnego (migdałowego, sojowego)
- 1–2 dojrzałe mango
- 500 g sera sernikowego
- 2–3 łyżki cukru pudru
- łyżeczka ekstraktu z wanilii
- łyżka skórki startej z cytryny

Przygotowanie:

1. Nasiona chia zalać ciepłym mlekiem lub wodą. Odstawić.

2. Mango obrać, poodcinać miąższ od pestki, zmiksować.

3. Ser utrzeć z cukrem pudrem i ekstraktem z wanilii.

4. Dodać nasiona chia i skórkę z cytryny. Lekko zmiksować lub wymieszać. Przełożyć do słoików.

5. Gdy masa stężeje, nałożyć na wierzch każdej porcji przecier z mango. Wstawić do lodówki.

Nasze rady:

W podobny sposób możesz przygotować serniczki bez dodatku nasion chia. Jako środka żelującego użyj żelatyny (łyżkę żelatyny należy rozpuścić w 1/3 szklanki gorącego mleka roślinnego lub krowiego i dodać do sera utartego z cukrem; część sera sernikowego można wtedy ewentualnie zastąpić mascarpone). Na wierzch serniczków znakomicie nadają się inne zmiksowane owoce: truskawki, wiśnie, czarne jagody, maliny (świeże lub mrożone). Ewentualnie możesz zastosować galaretkę owocową.

Zdjęcie: Artur Rogalski