Placki z jabłkami albo na kefirze to szybki i sprawdzony sposób na śniadanie. Zaskocz dzieciaki i podaj je inaczej niż zwykle. Ułożone na kolorowych talerzach w proste, dowcipne kształty i udekorowane owocami będą dla nich miłym zaskoczeniem. Możesz je przygotować według dwóch przepisów: w takim zestawieniu sprawdzą się zarówno bezglutenowe placki z jabłkami w cieście, jak i placki na kefirze. 

Placki z jabłkami w cieście bez glutenu

  • 1/2 szklanki mąki gryczanej
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • ok. szklanki mleka roślinnego
  • obrane jabłko
  • tłuszcz do smażenia

Różne rodzaje mąki wymieszać. Dodać mleko i starte na tarce o grubych oczkach jabłko. Wymieszać. Olej rozgrzać na patelni. Łyżką formować  z ciasta placki. Smażyć z obu stron na złoty kolor.

Placki na kefirze

  • 250 ml kefiru
  • 200 g mąki pszennej
  • dużą szczyptę proszku do pieczenia
  • jajko
  • łyżeczka roztopionego masła

Składniki zmiksować (ciasto powinno mieć konsystencję śmietany). Odstawić na 15 minut. Patelnię rozgrzać. Łyżką formować na niej z ciasta placuszki. Smażyć z obu stron na złoty kolor.