Na pewno już słyszałyście o „czystej diecie”, lecz może wciąż nie do końca wiecie, co to oznacza i na czym ta dieta polega.  
Generalnie czysta dieta koncentruje się na spożywaniu najlepszej i najzdrowszej żywności z każdej grupy produktów i jednoczesnym zmniejszaniu spożywania produktów nie „czystego” pochodzenia. Jeśli większość diet kontroluje ilość tego, co jemy, to czysta dieta skupia się głównie na jakości spożywanych produktów, a nie na ilości.  Do czystej żywności należą warzywa, owoce, ziarna, zdrowe proteiny i tłuszcze.  
Do nie „czystych”, czyli szkodliwych produktów, zaliczamy rafinowane ziarna, dodatki, konserwanty, szkodliwe tłuszcze, cukier i sól. Nawet jeśli nie będziesz całkowicie stosować diety a spróbujesz  zmniejszyć spożywanie przetworzonych produktów i zaczniesz jeść więcej owoców i warzyw, to już będzie miało pozytywny wpływ na Twoje zdrowie.

W „Clean eating” należy jeść od 5 do nawet 7 małych posiłków dziennie. Podstawę powinny stanowić 3 główne - śniadanie, obiad i kolacja, oraz mniejsze przekąski, które będą w stanie zaspokoić głód pojawiający się w ciągu dnia.
Należy też pić 2-3 litry wody dziennie. Może to być również niesłodzona (najlepiej zielona) herbata. Całkowicie trzeba wykluczyć z diety napoje gazowane i ograniczyć spożycie alkoholu.                                                                                                  

Zobacz w galerii 7 wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć czystą dietę!