„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia prosty sposób na odzyskanie spokoju. Siedem prostych ćwiczeń rozwijających uważność i koncentrację - tyle wystarczy, by wprowadzić w swoje życie ład i odzyskać spokój. Jak przekonuje autorka, ten zestaw można zacząć wykonywać w dowolnym momencie. Najlepiej wtedy, gdy zakończysz poprzednie ćwiczenia. 

"Poczucie, że musisz wykonywać wszystkie od razu i w tej chwili, to tylko pomysł twojego intelektu - mówi Dagmara Skalska. - Tak naprawdę możesz zaznaczyć tę kartkę kolorową karteczką i uznać, że wprowadzisz te siedem prostych ćwiczeń za miesiąc. To ty decydujesz, kiedy jest właściwy czas. Jesteś ekspertem w sprawie osobistych procesów wewnętrznych. Dlatego teraz weź głęboki wdech, zrób wydech i uwolnij całe napięcie z ciała. Proces czytania tej książki potrwa dłużej niż jeden dzień. Masz nieograniczoną ilość czasu. Masz całe życie i możesz wracać do tej lektury dowolną ilość razy."

Od czego zacząć?

1. Zwolnij tempo

Szykując się do pracy, postaraj się wykonywać wszystkie czynności dwa razy wolniej. Obserwuj siebie. Gdy tylko zaczniesz przyśpieszać, zwolnij tempo.

2. Zrób sobie spacer

Dla odmiany (jeśli to możliwe), zamiast jechać do pracy samochodem, zrób sobie powolny spacer. W trakcie drogi uważnie obserwuj otoczenie. Zabierz ze sobą notes i ilekroć w drodze zauważysz coś inspirującego, zanotuj to. Skupiaj się na zmysłach – to pozwoli ci być w teraz!

3. Postaw na komfort

Ubieraj się do pracy wygodnie – tak aby pasek, bluzka czy buty nie krępowały twoich ruchów. To może banalne - ale daje duże poczucie komfortu. 

4. Skup się na sobie

W ciągu tego tygodnia postaraj się codziennie wieczorem dziesięć minut posiedzieć w ciszy, z zawiązanymi oczami, koncentrując uwagę na oddechu. To pozwoli ci oczyścić umysł z wrażeń, emocji i myśli.

5. Przyklej nad biurkiem karteczkę: „W tym tygodniu jestem uważna”.

6. Codziennie zadawaj sobie pytanie: „Za czym tęskni moje serce?” 

Odpowiedzi zapisuj w notesie - a jeśli jeszcze takowego nie posiadasz, to najlepszy moment, by to zrobić!

7. Emocje pod kontrolą

W trakcie tego tygodnia postaraj się minimum trzy razy wyprowadzić swoje emocje na spacer. Zadanie polega na tym, byś spacerując (po lesie czy po mieście), wyobraziła sobie, że obok ciebie idą twoje emocje (gniew, smutek, zazdrość, lęk – te, które obecnie ci towarzyszą). Porozmawiaj z nimi i powiedz im, jak się czujesz, mając je za kompanów. Gdy zakończysz spacer, pożegnaj się z emocjami (przed samymi drzwiami wejściowymi) i wejdź do mieszkania sama.

--

Autorką porad jest Dagmara Skalska - pozytywna egoistka, inspiratorka, pasjonatka świadomego życia, wulkan energii, założycielka projektegoistka.pl Gdy miała 18 lat zakochała się na zabój. On był starszy – 33 lata, po rozwodzie. Dla niego rzuciła wszystko. Po tygodniu mieszkali razem. Po miesiącu wzięli ślub. Początkowo wszyscy patrzyli na nich jak na wariatów. Wspólnie promowali Projekt Egoistka. Dla wielu byli najbardziej zakochaną parą na ziemi. I wszystko być może skończyłoby się niczym w bajce, ale po ośmiu latach On zmarł. Na jej rękach, dając jej najtrudniejszą lekcję życia jakiej człowiek może doświadczyć. Dziś Dagmara kontynuuje Projekt Egoistka sama. Bogatsza o swoje doświadczenie, mocniejsza i bardziej świadoma.