1 Jedz mniejsze porcje

To jeden z prostszych sposobów na to, by rzeczywiście schudnąć. „Jeżeli jesz dużo na raz, żołądek się rozciąga. Następnie pokarm zostaje wolniej trawiony gdyż wolniej zmienia się jego pH w naszym przewodzie pokarmowym i dłużej pozostaje w jelitach.” - przekonuje Agnieszka Cioś, dietetyczka Mrs.Sporty. Im dłuższy czas zalegania pokarmu, tym większa fermentacja przyjętego pożywienia. Bakterie, które odpowiadają za fermentację wydzielają gazy. Są to substancje, które będą powodowały wzdęcie i sprawią, że brzuch będzie większy o 5 czy 10 cm w obwodzie. Przyczynią się też do uczucia ciężkości w brzuchu oraz wrażenia dyskomfortu.

2. Pozbądź się nadmiaru wody z organizmu

Opuchnięte dłonie, stopy i kostki są często efektem nadmiaru wody w organizmie. Wśród głównych winowajców złego samopoczucia wymienia się w tym wypadku nadmierną ilość soli oraz brak ruchu, a problem potęgują upały. Co robić? Na początek przeanalizuj swoją dietę pod kątem ilości spożywanej soli. „Zastąp ją solą himalajską kłodawską lub ziołową”- radzi dietetyczka. Pamiętaj, że sól jest ukryta również w mieszankach przypraw oraz wielu gotowych produktach. Jeśli do tej pory nie byłaś aktywna fizycznie, zacznij od wprowadzenia prostych aktywności: przejdź się do sklepu pieszo zamiast jechać samochodem, a jeżdżenie windą zastąp codzienną wspinaczką po schodach.

Sprawdź, jak najszybciej pozbyć się nadmiaru wody z organizmu >>>

3. Uzupełnij niedobory potasu

Pamiętaj, by jeść więcej warzyw, które zawierają potas. Jeśli stan Twojego zdrowia nie pozwala na spożywanie dostatecznej ilości warzyw, suplementuj potas dodatkowo. Bierze on udział w równowadze sodowo-potasowej i uczestniczy w wydalaniu sodu z organizmu” - przypomina dietetyczka Mrs.Sporty. Potas jest ważny dla prawidłowej pracy mięśni, ale też pobudza spalanie białek i węglowodanów. Zawierają go suszone owoce, rodzynki, jabłka, kiwi, banany, pomidory i mięso.

4. Wyprostuj się!

Gdy jesteś zgarbiona brzuch zostaje wypchnięty do przodu a biodra lekko do tyłu. Szybko dodajesz sobie nawet kilku kilogramów. A wystarczy się wyprostować! „Najszybszym odchudzaniem przed latem będzie po prostu poprawa Twojej postawy. Napnij brzuch - wyobraź sobie że zakładasz za małe spodnie. Pamiętaj, że liczy się aktywne zasysanie brzucha do środka, a nie wciąganie. Teraz popatrz w lustro i ściągnij łopatki w tył, a barki opuść w dół daleko od uszu.” - radzi trener personalny sieci Klubów Sportowych dla Kobiet Mrs.Sporty, Mariola Wentlandt. Co zrobić, by taka postawa stała się dla ciebie zupełnie naturalna?

5. Ćwicz regularnie, ale niekoniecznie długo

Najszybszą i najprostszą drogą do utrzymania prawidłowej postawy ciała są regularne treningi. Nie muszą być długie. Wystarczy 2-3 razy w tygodniu po 20-40 minut, by wzmocnić gorset mięśniowy utrzymujący odpowiednią postawę. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem, warto chociaż na początku ćwiczyć pod okiem trenera, który skoryguje błędy i zwróci uwagę na utrzymanie właściwej postawy podczas treningu.

6. Wybieraj właściwy fason ubrań

Podczas zakupów nie kieruj się najnowszymi trendami w modzie. Wybieraj z nich tylko to, co rzeczywiście do ciebie pasuje. I koniecznie wykorzystaj znane triki stylistów! Chętnie sięgaj po ciemne kolory, takie jak butelkowa zieleń, śliwka, granat czy czerń. Unikaj dużych i błyszczących wzorów. Świadomie wybieraj też fasony! Wcięcie w tali podkreślisz dzięki sukience o kroju litery A, zaś wystający brzuszek pomogą ukryć modne jeansy z wysokim stanem. Uważaj jednak na wszechobecne w tym sezonie falbany! Nikczemnie i niepostrzeżenie dodadzą Ci kilku kilogramów w miejscu, w którym je zastosowano!

Jak się ubierać, by wyglądać szczuplej? - sprawdź najpopularniejsze triki stylistów >>>

7. Pij wodę!

Nie soki, ani herbatę. Kawa również się nie liczy. Powinnaś codziennie wypijać małymi porcjami co najmniej 2 litry wody. Jeśli byłaś na treningu, twoje zapotrzebowanie zwiększa się o kolejne 0,5 litra. Co to oznacza w praktyce? Butelka wody mineralnej zawsze powinna leżeć w pobliżu.

--

Zobacz też: 10 nowych zasad, które pomogą ci szybciej schudnąć >>>