10 niezwykłych zastosowań skorupek jajek ->>

W skorupkach jajek znajdziemy przede wszystkim dużo wapnia, który jest niezbędny do budowy kości, a jego dostarczanie może zapobiec rozwojowi osteoporozy. Znajduje się tam nie tylko wapń, ale także stront, który jest stosowany od wielu lat w terapii osteoporozy.

Skorupki jajek sprawdzą się nie tylko jako remedium na problemy układu kostnego. Są zalecane także osobom z chorobą zwyrodnieniową stawów. Dlaczego? Otóż wewnątrz każdej skorupki znajduje się biała, wyściełająca ją błona. Właśnie ta błona dostarcza nam kolagenu, kwasu hialuronowego oraz białka i glukozaminy. Dzięki suplementacji tych składników zadbamy o stawy.

Skorupki jajek zawierają także substancje działające antybakteryjnie, hamując rozwój bakterii Gram-dodatnich i uszkadzając bakterie Gram-ujemne.

W skorupce występuje 25 minerałów, głównie sole wapnia, ale również selen, miedź, cynk, molibden, siarkę czy krzem. Mają podobny skład jak zęby i układ kostny człowieka, dlatego też są bardzo pomocne w profilaktyce leczenia osteoporozy.

Dzięki takiemu składowi skorupki jajka można jeść!

Co ważne, skorupki jaj prawie nie zawierają szkodliwych metali ciężkich, takich jak kadm, ołów czy wanad, którymi często obarczone są naturalne preparaty bogate w wapń.

Jedna skorupka średniego jajka, zapewnia podwójną dzienną dawkę wapnia, dla dorosłej osoby. Wapń pomaga regulować rytm serca i kontrolować poziom magnezu, fosforu oraz potasu we krwi, wspiera również funkcjonowanie mięśni.
Obecny w skorupkach jajek wapń, stront oraz fluor wpływają pozytywnie na metabolizm kości, a także stymulują wzrost chrząstki.

Spożycie skorupek zapobiega łamliwości włosów oraz paznokci, łagodzi zaparcia, wspomaga regenerację skóry, poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego, działa bakteriobójczo, a nawet obniża poziom cholesterolu.

U kobiet po menopauzie przyjmowanie proszku ze skorup jajek może zmniejszyć ból związany z osteoporozą oraz poprawić mobilność.

Skorupki jaj mogą też wspomóc odchudzanie! Jony wapnia mogą łączą się z kwasami tłuszczowymi, w wyniku czego powstają nierozpuszczalne sole. A to oznacza, że część tłuszczu z pożywienia nie jest wchłaniana, a zostaje wydalona z kałem. Dzięki temu zmniejsza się ilość dostarczanych kalorii z pokarmem.

Błona skorupek łagodzi ból i dyskomfort związany z zaburzeniem tkanki łącznej stawów, ponieważ dostarcza nam kolagenu, kwasu hialuronowego oraz białka i glukozaminy.

Jak spożywać skorupki jajek?

Najlepiej przygotować z nich proszek.

  •     skorupki jajek płuczemy, a następnie gotujemy przez 15 minut. To ważne - gotować, we wrzącej wodzie.
  •     rozkładamy skorupki na blaszce, by swobodnie wyschły, najlepiej przez noc,
  •     pieczemy w 120 stopniach Celsjusza, ok 15-20 minut, by dopełnić procesu suszenia,
  •     rozdrabniamy skorupki, najlepiej przy pomocy młynka do kawy lub przypraw,
  •     przechowujemy w szczelnym słoiku, w suchym i chłodnym miejscu. Proszek ten nie musi być trzymany w lodówce.

Gotowy proszek sprawdzi się jako dodatek do jogurtów, czy koktajli. Można go też dodawać go do makaronu, mięsa, twarogu czy sałatek. W niektórych potrawach może być nieco wyczuwalna jego lekko ziarnista tekstura, ale nie dotyczy to raczej gęstych produktów czy wypieków.

Dawkowanie proszku ze skorupek jajek

Spożywamy je codziennie ok. pół łyżeczki. Możemy zmieszać skorupki z jogurtem, twarożkiem, posypać nimi kanapkę

Uwaga!
nalezy kontrolować spożywanie skorupek jajka poniewaz może to zbytnio podnieść poziom wapnia, co moze spowodować nadmiar tego pierwiastka w organizmie. Objawem nadmiaru wapnia w organizmie moga być nudnościami, wymiotami, zmęczeniem, zaburzeniami rytmu serca oraz niskim ciśnieniem krwi. Może to również skutkować powstaniem kamieni nerkowych. Ponieważ jednak wapń pochodzący z diety przetwarzany jest przez organizm wolniej, występowanie tych objawów w wyniku spożywania skorupek jaj jest mniej prawdopodobne.