Zdrowy styl życia to odpowiednie połączenie prawidłowej diety z efektywnymi treningami. Po to, aby dobre nawyki żywieniowe zostały z nami na dłużej, zmiany warto rozpocząć od zastępowania swoich ulubionych potraw ich zdrowszymi odpowiednikami.  Placki, zwłaszcza te ziemniaczane, to jedno z popularniejszych dań w Polsce. Dla urozmaicenia warto je jednak czasem odczarować i przyrządzić w mniej tradycyjny sposób. Trenerka personalna Marta Gorąca, udowadnia, że placek nie jedno ma imię i przedstawia 3 alternatywy na te przepyszne potrawy. Ich smak to nie jedyna zaleta - są zdrowe i można je jeść zarówno na ciepło, jak i na zimno. Doskonale sprawdzą się więc, jako propozycja śniadaniowa oraz posiłek w lunch box’ie.

Odpowiedni, dostosowany do indywidualnych potrzeb i regularny wysiłek fizyczny, to połowa sukcesu, jeśli chodzi o zdrowy styl życia. Równie ważne,  jest także to, w jaki sposób się odżywiamy. Tylko połączenie tych dwóch elementów pozwala w pełni cieszyć się efektami swoich wysiłków. Nawyki żywieniowe zmienia się na zawsze. By ta zmiana była efektywna i nie wywracała naszego świata do góry nogami, warto zaczynać od małych kroków.   np. zastąpienia swoich ulubionych potraw ich zdrowszymi wersjami. Takie podejście pozwoli nam szybciej i lepiej zaadoptować się do nowych zasad - tłumaczy Marta Gorąca, trenerka personalna

PLACKI TWAROGOWE

Czas przygotowania: ok. 25 min

Składniki:

  •     1 opakowanie twarogu (250 g)
  •     1   banan
  •     40-50 g mąki ryżowej
  •     5 g oleju do smażenia

Banana rozgnieść widelcem w misce, dodać twaróg i mąkę. Dokładnie wymieszać. Uformować około 15 malutkich placki. Jeżeli masa będzie się kleić, możemy zwilżyć dłonie wodą. Bardzo ważne jest, aby placki były małe - masa jest bardzo delikatna i może przywierać do patelni. Smażymy na małej ilości oleju na małym ogniu z dwóch stron, aż się zarumienią.

PLACKI Z CUKINII

Czas przygotowania: ok. 50 min

Składniki:

  •     1 średnia cukinia
  •     1 średnia marchewka
  •     2 małe lub 1 duże jajko
  •     50 g sera koziego/mozzarelli
  •     1 mała cebula
  •     1 duży ząbek czosnku
  •     Sól, pieprz, papryka słodka i ostra do smaku

Cukinię i marchewkę zetrzeć na tarce (z cukinii dobrze odcisnąć sok). Cebulę ser pokroić w drobną kostkę, czosnek wycisnąć przez praskę i wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Masę przekładamy wyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 30-40 min. Podajemy z jogurtem naturalnym z dodatkiem czosnku. Jeżeli placki przywierają do papieru, odczekajmy chwilę aż ostygną i przełóżmy je ostrożnie na talerz za pomocą łopatki.

PLACKI Z BATATA

Czas przygotowania: ok. 35 min.

Składniki:

  •     150 g batata
  •     1 jabłko
  •     2 jajka
  •     3 łyżki mąki jaglanej/ryżowej
  •     1 płaska łyżeczka cynamonu
  •     1 łyżka cukru kokosowego

Batata i jabłko obierz, a następnie zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Dodaj resztę składników i całość wymieszaj, ugniatając ręką. Placki piecz ok. 25 min w temperaturze 180 stopni.

Spróbujcie przygotować samemu jeden z przepisów Marty Gorącej. Gwarantujemy, że nie będziecie żałować. Są lekkie, zdrowe i rozpływają się w ustach.


Marta Gorąca – trenerka personalna z 12-letnim doświadczeniem. Szkoleniowiec, ambasadorka Good Moov. Do życia oraz swoich treningów podchodzi holistycznie. Ze swoimi podopiecznymi działa według ustalonych, indywidualnych planów. Jest właścicielką Atelier Marta Gorąca. Prowadzi treningi online. https://www.instagram.com/marta_goraca/