Spis treści:

  1. Zazdrość - zżera od środka jak choroba
  2. Złość - bloker pozytywnych emocji
  3. Żal - pułapka przeszłości

Zazdrość - zżera od środka jak choroba

Zazdrość o od pokoleń znane nam uczucie, które potrafi towarzyszyć nie tylko na zakręcie życia. Zazdrość może być wywołana brakiem akceptacji ze strony partnera, rodziców czy też samej siebie. Porównywanie się do znanych nam osób, przyjaciół i znajomych zaczyna przypominać obsesję, wywołująca niedosyt.

To negatywne i wyniszczające uczucie sprawia, że tkwimy w przeszłości i nie jesteśmy w stanie odkryć naszych zalet i mocnych stron. Skupiając się na nowej, lepszej pracy sąsiadki, zamożniejszego partnera znajomej możemy nabawić się jedynie smutku, żalu i odosobnienia. Co gorsze, zazdrość powoduje, ze odsuwamy się nie tylko od znajomych, ale też najbliższych, poprzez nierozsądne zachowanie.

Chorobliwa zazdrość o partnera ma różne podłoża - brak akceptacji, pewności siebie czy też innego celu w życiu niż obsesyjna kontrola. Ona daje nam złudne uczucie pewności, ze wszystko mamy pod kontrolą i układa się tak, jakbyśmy tego chciały. To prowadzi do braku zaufania oraz zapominania o samej sobie. Nie pozwala myśleć logicznie i iść naprzód. Nie staraj się żyć czyimś życiem - skup się na swoim, udaj się po poradę do psychologa, aby móc realizować swoje pasje.

Złość - bloker pozytywnych emocji

Złość, agresja czy niepohamowana żądza kontroli potrafi zniszczyć nawet najlepsze momenty w życiu. Złość powodowana wydarzeniami z przeszłości jest destrukcyjna i niezwykle bolesna. Jeżeli nie przerobiłaś i nie zaakceptowałaś zmian w swoim życiu, nierozwiązana sprawa może ciągnąć się miesiącami, a nawet latami.

Złość to bloker pozytywnych emocji - karmisz swoje wewnętrzne ego coraz większą paczką frustrujących emocji. To nie pozwala Ci na trzeźwe spojrzenie na rzeczywistość i zakopywanie się coraz głębiej w czeluść, z której nikt nie jest w stanie Cię wyciągnąć. Prowadzi to także do chorób wynikających z emocji takich jak właśnie złość. Rozpamiętywanie i rozciąganie w czasie zwad i uraz może zaszkodzić wyłącznie Tobie. Postaraj się oddalić to, co było i wyciągnąć z tego lekcję. Pozwól sobie na popełnianie błędów - jesteś człowiekiem i masz do tego pełne prawo. Z takim nastawieniem będziesz mogła ruszyć dalej. Wybierz medytację, jogę oraz napary z kojących ziół, jak kozłek lekarski czy melisa, aby wprowadzić harmonię do swojego życia.

Żal - pułapka przeszłości

Żal często jest naturalnie połączony z gniewem, złością oraz nienawiścią. Te silne emocje nie dają zapomnieć o bólu, który przeżyliśmy. Wypominany i ciągnięty w nieskończoność żal do bliskiej osoby sprowadza na Twoje barki jeszcze więcej trosk. Jesteś tym, co przyciągasz. Emanując smutkiem, rozgoryczeniem i negatywnym nastawieniem okazujesz światu, że chcesz pozostać w tej "bezpiecznej" i nietykalnej strefie komfortu. Nikt poza Tobą nie wie, że jest to rozpaczliwy skowyt o pomoc.

Największą pomocą jesteś dla siebie Ty sama. Pokochaj i skup się na sobie, zamiast na tych, którzy zawinili. w większości wypadków nigdy nie zrozumieją Twojego bólu tak, jakbyś tego oczekiwała. Rozpacz i zawód z tego powodu może sięgnąć dna i doprowadzić do depresji, która jest najczęstszą pułapką żalu.

Wybacz innym i sobie - pozwól sobie pójść dalej, aby móc zapomnieć i wyciągnąć z tej lekcji najlepsze, co się da. Wyjdziesz z tego znacznie silniejsza i mądrzejsza. Zacznij pracować nad intencjami i wizualizacjami lepszego jutra, o którym marzysz. Drobne kroczki doprowadzą Cię na szczyt.

Czytaj też:

Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami?

Bierna agresja - jak rozpoznać osobą pasywnie agresywną i jak się jej przeciwstawić?