Jak pracować z korzyścią dla samopoczucia?

Odpowiedzi szukaliśmy obserwując jak przebiega dzień użytkowników warszawskiej przestrzeni coworkingowej Brain Embassy, znanej już na całym świecie ze względu na funkcjonalny i przyjazny design. Ten innowacyjny coworking jest przestrzenią sprzyjającą wspólnej i kreatywnej pracy przełamujący stereotypową koncepcję work-life balance na rzecz lifespace co-creating. Użytkownicy mają szansę na twórcze funkcjonowanie w miejscu, w którym można poczuć się jak w pracy i w domu plastycznie dostosowując rytm działań do osobistych potrzeb i preferencji. Zdrowe środowisko pracy sprzyja kreowaniu nawyków, którym warto się przyjrzeć i wprowadzić do swojego życia.

1.    Krótki spacer po biurze
Niczym nieprzerywana praca jawi się wielu pracownikom jako yeti – każdy o nim słyszał, nikt go nie widział. Nawet, jeżeli komuś uda się przez kilka godzin pod rząd pozostać przy biurku, to niemal na pewno będzie to praca nieefektywna, mało kreatywna, o krzywdzie wyrządzanej kręgosłupowi nie wspominając. Jak radzą sobie z tym użytkownicy Brain Embassy? Odwiedzają specjalną strefę ‘keep on moving’ z workiem bokserskim czy rowerami, przemieszczają się po przestrzeni z przystankami na huśtawki, czy posiedzenie na specjalnych kulach, wzorowanych na piłkach pilatesowych.  Kręgosłup to kocha! Nawet jeśli w Twoim biurze nie ma takich stref ani mebli, pamiętaj, aby regularnie odbyć spacer po biurze – najlepiej z krótką przerwą na zaczerpnięcie świeżego powietrza. I beż użycia windy  Przywróci ci to siłę do dalszej, teraz już efektywnej pracy.

2.    Odpoczynek w osobnym pokoju
Kiedy sięganie po kolejną kawę powoduje jedynie chwilowy powrót do rzeczywistości oznacza to, że żarty się skończyły. Jedynym rozwiązaniem jest wrzucenie niższego biegu i odpoczynek w specjalnie do tego przeznaczonym pokoju - w Brain Embassy wyznaczono w tym celu specjalny ‘nap room’ oraz ‘meditation room’. Krótka drzemka w ciągu dnia znakomicie wpływa na poprawę nastroju, sprawność fizyczną, pamięć oraz zdolność uczenia się.  

3.    Ergonomiczne miejsce pracy zapewniające prawidłową postawę
Najbardziej oczywistym rozwiązaniem na problemy związane z różnego rodzaju bólem objawiającym się w trakcie pracy są ergonomiczne meble. Wygodne krzesła wspierające kręgosłup czy biurka przystosowane zarówno do pozycji siedzącej jak i stojącej to standard w przestrzeni co-creatingowej, gdzie dostawcą najzdrowszych, najwygodniejszych i najbardziej pomysłowych mebli jest szwedzka firma Kinnarps. Dzięki różnorodnym rozwiązaniom powstaje możliwość dostosowania trybu pracy do potrzeb ciała, co jest już doskonałą drogą do wyeliminowania bólu, zwłaszcza kręgosłupa i szyi.

4.    Pełnowartościowe posiłki zamiast słodkich przekąsek
Niekończące się maile, a co gorsze telefony i spowodowany tym brak czasu to świetna przyczyna do wytworzenia nawyku, jakim jest podjadanie. Dobrym wyjściem jest zaplanowanie i przygotowanie posiłków jeszcze w domu, a następnie wyznaczenie sobie godzin ich spożycia. Metoda wprowadzona w Brain Embassy polega na organizowaniu wspólnych śniadań czy Kitchen Stories, podczas których użytkownicy mogą zjeść pełnowartościowy posiłek w dobrym towarzystwie i oderwać się od obowiązków. Do dyspozycji użytkowników pozostaje także w pełni wyposażona kuchnia, więc w razie potrzeby mogą przygotować pożywny posiłek od podstaw.

Warto pamiętać, że nieuleganie złym nawykom poprawia nasze samopoczucie oraz samoocenę i podjęcie małych kroków do ich zmiany to droga do lepszego życia.