1. Jak pozbyć się stresu - uśmiechaj się !

 

Naukowcy udowodnili, że podczas uśmiechu, niezależnie czy jest on prawdziwy czy sztuczny, wyzwalają się hormony odpowiedzialne za radość. Dlatego w momencie, gdy za chwilę masz odbyć stresujące spotkanie idź do łazienki i pouśmiechaj się do siebie w lustrze. Zobaczysz, że efekt jest natychmiastowy - automatycznie zaczynasz się rozluźniać, i dzięki temu czuć lepiej. To może brzmieć śmiesznie, ale duża dawka uśmiechu może uratować Cię w wielu stresujących sytuacjach. 

 

 

2. Jak pozbyć się stresu - wyeliminuj natłok obowiązków

 

W wielu przypadkach stres pojawia się w chwili kiedy mamy dużo na głowie. Rano zawieźć dzieci do szkoły, następnie spotkanie w pracy, przygotować obiad, zajęcia na basenie i wieczorne przygotowania na następny dzień. Odrzuć to co niepotrzebne! Jeżeli nie wyrabiasz, basen możesz przełożyć na weekend. Zrób rozpiskę swoich tygodniowych obowiązków - napisz je w kolejności od tych najważniejszych, do tych które mogłabyś sobie odpuścić, albo zrealizować w kolejnym tygodniu. Żyjemy w czasach kiedy nasze kalendarzyki pękają w szwach od nadmiaru rzeczy do zrobienia. Zastanów się co najbardziej stresuje cie w ciągu dnia, i postaraj się znaleźć rozwiązanie. Czasami warto wrzucić na luz, i jak zalecamy - dać sobie chwilę odpoczynku.

 

3. Jak pozbyć się stresu - zaakceptuj i doceniaj

 

Jeżeli wykreśliłaś już parę rzeczy, które wywołują twój codzienny stres, ale nadal coś zostało - musisz przyjąć to na barki. Nie jesteś w tym sama, życie składa się z wielu małych rzeczy - tych radosnych i nie. To od nas zależy czy zaakceptujemy sytuację, w której jesteśmy i obowiązki jakie w związku z tym mamy. Naucz się doceniać te przyjemne i mniej przyjemne aspekty. Najgorsza jest zawsze walka, natomiast zaakceptowanie tego co jest wyzwoli w Tobie radość.W końcu gdyby czasem nie padało, nie cieszylibyśmy się tak bardzo ze słońca.

 

4. Jak pozbyć się stresu - postaw na jednozadaniowość

 

Udowodnione jest, że gdy robisz kilka rzeczy jednocześnie to nie dość, że zajmuje to więcej czasu, to jeszcze zadania będą wykonane gorzej jakościowo. Dodatkowo taka wielozadaniowość często jest przyczyną napięcia i stresu. Skup się na jednym, zobaczysz jak pozytywnie można się poczuć, gdy zadanie które miałaś do zrobienia jest wykonane raz, a porządnie. Jeśli ci to pomoże, zrób listę czynności, a później wykreślaj po kolei to co już zrobiłaś. Brak stresu i dobre samopoczucie gwarantowane.

 

5. Jak pozbyć się stresu - ruch to zdrowie psychiczne

 

W wolnej chwili idź na rolki, czy na spacer do lasu. Może godzina tygodniowo basenu też nie zaszkodzi? Ruch wyzwala endorfiny, i potrafi niwelować stres. Napięcia w ciele, które zbierają się miesiącami i latami rozluźnij na strechingu. Yoga i taniec pozwolą na chwilę zapomnieć o wszystkim, i sprawią że będziesz tu i teraz. Technika mindfulness podpowiada, że codzienna medytacja, nawet 5 minut dziennie, przegoni twój stres. Ważne jest, żeby czasami pobyć tylko samemu ze sobą.