Kanapki z awokado i jajkiem na miękko

Awokado to skarbnica kwasów Omega-3 i -6, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jeżeli chcesz mieć nie tylko gładką cerę, mocne włosy i paznokcie, a także wzmocnić odporność, to powinien być numer jeden na twojej liście! Jajko na miękko jest bardziej lekkostrawne co sprawi, że podczas porannego śniadania nie spowoduje uczucia przepełnienia.

Smoothie z imbirem, kurkumą i ananasem

Składniki:

  • 2 cm kawałeczek kurkumy,
  • 4 cm kawałek świeżego imbiru,
  • 200 g ananasa.
  • mleko lub jogurt naturalny

Przygotowanie:

Wszystkie składniki przełóż do blendera kielichowego i zmiksuj. Możesz je wypić z kubka lub też zaserwować w misce i dodać do tego płatki owsiane, granolę lub musli z kawałkami owoców. To bardzo energetyczne i dość pikantne śniadanie, które rozgrzeje cię od środka w te chłodne dni!

Owsianka z orzechami, pestkami dyni i miodem na zimno

Składniki:

  • szklanka płatków owsianych górskich,
  • garść orzechów włoskich lub laskowych,
  • garść pestek dyni,
  • łyżeczka miodu,
  • mleko roślinne lub inne dowolne.

Przygotowanie:

W tym przypadku spróbuj zalać płatki owsiane dzień wcześniej i włożyć je do lodówki na noc. Owsianka gotowana ma wyższy indeks glikemiczny i dodatkowo sprawia, że w połączeniu z owocami czy miodem zamiast dodać energii sprawia, że jesteśmy ospali i przejedzeni. Z rana dodaj pokrojone orzechy, pokruszone pestki dyni oraz miód. Wymieszaj dokładnie i poczekaj, aż nieco temperatura wzrośnie po wyjęciu płatków z lodówki.

Spring rolls z kawałkami warzyw i kiełkami

Składniki:

  • papier ryżowy,
  • marchewka,
  • burak,
  • pietruszka,
  • kiełki rzodkiewki,
  • sos sojowy,
  • masło orzechowe,
  • sok z cytryny.

Przygotowanie:

Warzywa dokładnie obieramy ze skórki i kroimy na cienkie paseczki. Mogą być tak cienkie jak pokrojony ogórek w rolkach sushi. Odstawiamy je na bok i marynujemy w soku z cytryny, sosie sojowym i maśle orzechowym bez cukru. Namaczamy papier ryżowy i delikatnie zwijamy składniki. tak przygotowane spring rolls podajemy z sosem sojowym.

Domowe batony musli z dyni i orzechów

Składniki:

  • dynia hokkaido,
  • płatki owsiane,
  • daktyle suszone,
  • orzechy włoskie lub laskowe,
  • kawałki czekolady gorzkiej,
  • wiórki kokosowe.

Przygotowanie:

Upiecz dynię hokkaido w kawałkach lub przekrój na pół. Gdy wystygnie, zmiksuj ją na puree i zmieszaj z płatkami owsianymi i zmielonymi daktylami. Dodaj pokruszone orzechy oraz kawałki czekolady. Tak wymieszaną masę włóż do silikonowych foremek. Przełóż do zamrażalnika na 30 minut. Po wyjęciu obtocz każdy z nich w wiórkach kokosowych. Jeżeli chcesz przetransportować je jako drugie śniadanie do pracy czy szkoły, użyj papieru śniadaniowego do zapakowania.