Spis treści:

  1. Ćwiczenia z hantlami
  2. Ręce ku górze w pozycji stojącej
  3. Wymachy naprzemienne rąk
  4. Damskie pompki
  5. Masaż połączony z ćwiczeniami

Ćwiczenia z hantlami

Dzięki tym ćwiczeniom będziesz mogła nie tylko cieszyć się jędrniejszym i pełniejszym biustem, ale także wzmocnisz mięśnie pleców. Przygotuj matę do ćwiczeń i hantle o ciężkości do 1 kg. Połóż się na brzuchu i lekko napnij mięśnie nóg, zginając palce u stopy. W ręce weź hantle i rozłóż ramiona prostopadle względem tułowia. Lekko podnoś jednocześnie oba ramiona powyżej linii ciała. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Wykonuj je wolno tak, aby czuć pracę mięśni pleców. W kolejnym ruchu ułóż ręce przed siebie, proste w łokciach. Podnoś hantle kilka razy jednocześnie, delikatnie powyżej linii tułowia.

Ręce ku górze w pozycji stojącej

Do tego ćwiczenia możesz wykorzystać także obciążenie w postaci hantli lub innych obciążeń, jeżeli nie masz ich pod ręką. Weź butelki z wodą 1l lub dowolne cięższe przedmioty, z którymi łatwo będzie ci pracować. Obciążniki powinny wynosić pomiędzy 1,5-3 kg. Ubierz wygodne spodnie do ćwiczeń i koszulkę bez rękawów. Stań na macie do ćwiczeń lub jogi. Rozstaw nogi szeroko stań tak, aby stopy mocno przylegały do maty. Weź w dłonie hantle i powoli podnoś ręce ku górze, prostując plecy. Cały czas pamiętaj o pozycji wyprostowanej. Ugnij lekko nogi w kolanach podczas składania rąk ku dołowi. W ten sposób całe ciało zacznie pracować. W ten sposób aktywujesz mięśnie piersiowe.

Wymachy naprzemienne rąk

Możesz je wykonywać zarówno na siedząco, jak i w pozycji stojącej. Rozstaw nogi szeroko i przyciśnij nogi delikatnie do maty. Kolistymi ruchami kręć rękoma tak, aby wykonać obrót 360 stopni. Rób to powoli tak, aby czuć napięcie mięśni. Nie wymachuj bezwiednie - staraj się przy tym oddychać głęboko, zastanawiając nad każdym ruchem. Po każdej serii 10 wymachów złóż ręce lekko zgięte w łokciach i ściskaj mocno, jak do modlitwy. W ten sposób napinasz i wzmacniasz mięśnie klatki piersiowej.

Damskie pompki

Damskie pompki to doskonałe ćwiczenia na poprawę jędrności biustu oraz wyrzeźbienie klatki piersiowej. Czym różni się zwykła pompka o tej damskiej? Wystarczy unosić się na zgiętych kolanach zamiast na wyprostowanych. Jest ona nieco łatwiejsza w wykonaniu i dodatkowo mniej obciążasz kręgosłup. Zacznij od ustawienia ciała na macie do ćwiczeń w pozycji jak do pompek. Kolana muszą przylegać do maty, a ręce wyprostowane w łokciach. Rozstaw je nieco szerzej niż barki. Unoś klatkę piersiową powoli tak, aby czuć jak pracują mięśnie - nie wykonuj ćwiczenia za szybko. Oddychaj głęboko przy każdym podniesieniu i wydychaj powietrze przy opadaniu ciała na dół. Głowa nie powinna być uniesiona do góry - jedynie przedłużeniem tułowia w pozycji poziomej.

Masaż połączony z ćwiczeniami

Masaż jest doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń, który powinnaś wykonywać regularnie, aby poprawić kondycję zwiotczałych czy obwisłych piersi. Wybierz delikatny krem lub serum, które dodatkowo nawilży i ujędrni ciało. Masaż powinien być wykonywany kulistymi ruchami ku górze wokół piersi, unosząc ręce po ciele w górę klatki piersiowej. Prawą pierś masuj zgodnie ze wskazówkami zegara, natomiast lewą w kierunku przeciwnym. Ciekawym sposobem jest także wykorzystanie chłodzących kompresów, które napinają skórę i poprawiają w niej krążenie. Wypróbuj także masaż lekko ugniatający, który także ma za zadanie podnieść lekko biust. Delikatnie ugniataj opuszkami palców tak, aby zacząć od okolic dekoltu schodząc niżej w okolice piersi - nie ugniatając ich samych.