Sport na wiosnę - Rower otwiera wiele możliwości

Wiosna to idealny moment na odkurzenie zapomnianego przez zimę roweru. A może zakupu nowego jednośladu?

Godzina jazdy na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii. I to bez większego wysiłku! Wystarczy pedałować, by beż żadnych tabletek nie tylko obniżyć poziom "złego" cholesterolu (LDL), ale też podwyższyć poziom "dobrego" (HDL).

Dla odważnych śmiałków polecamy dłuższe trasy do pobliskiej wsi, czy nad jezioro, aby odstresować się od natłoku miasta, a dla tych mniej proponujemy krótkie dystansy, np. do sklepu, na zakupy czy pracy. Przecież nie zawsze musisz jechać samochodem. Przejażdżka rowerem sprawi, że sport niepostrzeżenie stanie się częścią twojego życia.

Sport na wiosnę - Joga to klucz do dobrego samopoczucia

Istnieje wiele rodzajów jogi : ta dla osób wysportowanych i często aktywnych ruchowo, ale również joga dla początkujących, z mniej wymagającymi pozycjami. Na wiosnę jest to idealna forma spędzania wolnego czasu na zewnątrz, gdyż do jogi potrzebne Ci będą, tylko mata i wygodny strój. Rozejrzyj się po okolicznych parkach, bo być może właśnie w tym niedaleko twojego domu organizowane są weekendowe zajęcia na trawie. Wpisowe opłaty to na ogól 10-20 zł za 1,5 h zajęć. Joga wycisza, rozciąga, a także wmacnia prawie wszystkie mięśnie w ciele. Jest to doskonały sport, który ulepsza samopoczucie i pomaga stać się uważnym - być tu i teraz. Śledzenie oddechu i skupianie się na pozycjach wspomaga koncentrację i regenerację.

Sport na wiosnę - Rolki to wysiłek w połączeniu z wypoczynkiem

Rolkarze ostatnio obudzili się do życia. Wraz z dobrą pogodą, to idealny sport do uprawiania na zewnątrz. Ale uwaga, trzeba być ostrożnym ! Rowerzyści nie przepadają za rolkarzami, gdyż bardzo często jeżdżą po ich ścieżkach rowerowych.

Podczas jazdy na rolkach nie tylko uzyskasz mocne i piękne mięśnie ud i pośladków, ale także wyrobisz sobie mięśnie brzucha, łydek oraz górnych partii rąk. Dodatkowo podczas jazdy wspomagasz również pracę mięśni bioder i miednicy. Jazda na rolkach pozwala spalić wiele kalorii, a wiele osób uważa, że nie wymaga od nich wielkiego wysiłku - wystarczy tylko przebierać nogami.

W wielu miastach na wiosnę organizowane są wydarzenia przeznaczone tylko dla rolkarzy - Nightskating. Wyznaczana jest specjalna, dłuższa trasa, drogi na czas eventu są blokowane ( tak by samochody nie mogły przeszkodzić rolkarzom), a następnie duża grupa fanów tego sportu spotyka się pod wieczór, aby wspólnie przemierzać szerokie ulice do brzmień muzyki puszczanej z głośników. Wydarzenie jest bardzo bezpieczne, gdyż znajdują się na nim wolontariusze odpowiadający za bezpieczeństwo uczestników. Aktywny czas w połączeniu ze świetną zabawą!

Sport na wiosnę - Deskorolka nie tylko dla młodych!

Deskorolka kojarzy nam się z młodzieżą wywijającą na osiedlowym skateparku. Pora złamać ten stereotyp! Dłuższa wersja zwykłej deskorolki - longboard, to idealny sprzęt na długie jazdy po malowniczych miejscach. Wystarczą chęci, dobry asfalt i długi longboard, a każda trasa będzie świetną formą sportu i rozrywki!

Podczas jazdy na deskorolce wyrabiasz mięśnie nóg, i brzucha, a jednocześnie ćwiczysz równowagę i koordynację ruchową. Pracujesz również nad pewnością siebie, gdyż jazda na desce wymaga odwagi. Możemy rozpocząć jazdę na deskorolce w każdym wieku. Nie ma ograniczeń. Jedynie pewne kontuzje mogą być przeciwwskazaniem więc warto pytać lekarza, czy możemy jeździć po urazie.

Jeżeli chodzi o wskazówki dla początkujących to należy pamiętać, by nie wychylać się zbytnio ani do przodu, ani do tyłu, jeśli chcemy jechać prosto. Wychylamy się, gdy chcemy skręcić.

Istotne są również ugięte kolana. Należy też się bacznie rozglądać – szczególnie jeśli uczymy się w skateparku. Dla początkujących jednak zalecamy spokojne uliczki, bez ludzi dookoła.

Sport na wiosnę - Nordic walking z partnerem jako idealna randka

Nordic walking przynosi korzyści podobne do spacerów czy joggingu, ale intensywniej rozwija mięśnie, pozwala spalić więcej kalorii i w mniejszym stopniu obciąża stawy. Wykorzystywane w treningach kijki odciążają dolny odcinek pleców i zmniejszają bóle w lędźwiach.

Dzięki nordic walking możemy pozbyć się napięcia gromadzonego w ciele w ciągu dnia. Spacer z bliskimi pomaga zacieśnić więzi między ludźmi, a także zapomnieć o zmartwieniach i stresie.

Podczas tego sportu w wyniku intensywnego wysiłku naczynia krwionośne rozszerzają się, a z organizmu wraz z potem usuwany jest nadmiar wody i soli – proces ten wpływa na uregulowanie ciśnienia krwi. Marsz z kijami obniża też poziom cholesterolu.

Dodatkowo, możesz maszerować z kijkami nawet po obfitym posiłku – ruch na świeżym powietrzu przyspiesza pracę jelit i pomaga szybciej spalić kalorie.

Aby zacząć, wystarczy para kijków, co nie jest dużym wydatkiem. Na początek warto też podpatrzeć technikę, może w okolicy działa grupa pasjonatów, która pomoże ci w pierwszych krokach stawianych w nowym sporcie?

Sport na wiosnę - Hulajnoga zamiast auta czy tramwaju

Hulajnoga kiedyś była przypisywana tylko dzieciom, natomiast dziś na wersjach zwykłych i elektrycznych jeżdżą również studenci, czy osoby 40 +. To lekki, wygodny środek transportu,który znakomicie nadaje się do pokonywania mniejszych i średnich dystansów. Można dojeżdżać nim np. do pracy lub na uczelnię nie stojąc w korkach.

Hulajnoga wymaga pracy nóg, przez co doskonale wzmacnia mięśnie dolnych partii ciała. Dzięki temu, że od jeżdżącego wymaga utrzymania równowagi, wspomaga również pracę tułowia i mięśni brzucha. Ćwiczy koordynację ruchową, dzięki czemu twoje ciało nauczy się lepiej współpracować z głową. Jazda na hulajnodze pochłania o 30% więcej energii niż jazda na rowerze. Jest bardziej wyczerpująca fizycznie, dzięki czemu pozwala spalić więcej kalorii -godzinna jazda na hulajnodze pozwoli Ci spalić nawet do 700 kalorii. Do tego jest to raczej stabilny i bezurazowy sprzęt. Więc do dzieła!

Sport na wiosnę - Wrotki w modzie!

Jazda na wrotkach, podobnie jak ta na rolkach, posiada wiele zalet: rozwija koordynację ruchową, wzmacnia mięśnie nóg, pozwala rzeźbić sylwetkę, poprawia kondycję. Wrotki to doskonały sposób na spędzenie wolnego czasu, odchudzanie, odstresowanie się i relaks. W ostatnim czasie moda na kolorowe wrotki powróciła, i zapewniamy, że nie jest to sport tylko dla dzieci ! Modne wrotkarnie mogą znajdować się również w twoim mieście, natomiast asfaltowa ulica nieopodal domu to najlepsze miejsce na spróbowanie tej atrakcji.