1. Pij!

Naskórek należy nawilżać nie tylko poprzez wklepywanie kremów i balsamów, ale również wypijając odpowiednią ilość płynów. Za absolutne minimum przyjmuje się osiem szklanek wody (lub cztery wody i cztery innych zdrowych napojów).

Jeśli przez cały dzień sączysz głównie napoje gazowane, kawę lub wino – twoja skóra prawdopodobnie cierpi z odwodnienia. Wybór idealny to woda mineralna doprawiona sokiem z cytryny (który ze względu na zawartość witaminy C poprawia wygląd skóry). -  twierdzi Kinga Rusin.

2. Dieta, która nawilża

Według naukowców około 20% wody, jaką dostarczamy organizmowi pochodzi z jedzenia. Aby tak się stało, w menu powinny znaleźć się produkty bogate w witaminę C, wspomagają produkcję włókien elastyny i kolagenu witaminy z grupy B oraz zapobiegające utracie wody kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Gdzie je znajdziesz? Sięgnij po:

  • produkty pełnoziarniste,
  • świeże owoce i warzywa,
  • orzechy,
  • awokado,
  • tłuste ryby morskie,
  • wysokogatunkowe, oleje.

3. Aloes

Aloes ma właściwości nawilżające, ale też regenerujące i przeciwstarzeniowe. Jego miąższ i sok zawierają mnóstwo aminokwasów, enzymów, dobrych cukrów i mikroelementów (wapń, potas, cynk, siarkę, żelazo, fosfor, magnez, sód). Warto dodać go do sałatek i koktajli, ale też stosować do codziennej pielęgnacji, chociażby w formie tonika z aloesu.

4. Nie wykluczaj z diety tłuszczu!

Myśląc o tłuszczu w diecie, pamiętajmy, że jego całkowity brak sprawia, iż ściany komórek tracą wilgoć i stają się bardzo cienkie. Objawia się to przesuszeniem i złuszczeniami. Inna sprawa, że nie każdy tłuszcz jest zdrowy. - pisze Kinga Rusin.

Tłuszcze są nośnikiem witamin i ważnym źródłem energii. Te, które pochodzą z roślin są bogate w witaminę W, która działa jak antyoksydant, eliminując wolne rodniki i wzmacniając strukturę kolagenu. Szukaj ich w oliwie z oliwek, olejach roślinnych, orzechach, pestkach dyni i słonecznika oraz tłustych rybach morskich. Pamiętaj jednak, że nie każdy tłuszcz jest dobry! Spożywanie w nadmiarze tłuszczów nasyconych pochodzenia zwierzęcego może prowadzić do otyłości.

5. Jedź kaszę

Jeśli zależy ci na nawilżeniu organizmu, sięgnij po kasze. Na szczególna uwagę zasługują jęczmienna i jaglana. Pierwsza z nich obniża poziom cholesterolu we krwi, rozszerza naczynia krwionośne i poprawia wygląd skóry.Kasza jaglana natomiast działa odkwaszająco i nawilżająco. Nie bez znaczenia jest także zawartość witamin z grupy B oraz wszystkie najważniejsze minerały: miedź, mangan, cynk, żelazo i magnez.

Na podstawie książki Kingi Rusin "Jak zdrowo i pięknie żyć"