1.  Pij dużo wody

W okresie wiosennym często zmieniamy dietę na lżejszą. Teraz to prostsze niż zimą, bo im cieplej, tym organizm potrzebuje mniej pożywienia. Jednak wraz z ilością gubionej masy tracimy też wodę. To jej ubywa na początku najwięcej, bo nasz organizm w 70 proc. składa się z wody. Aby nie zaburzyć metabolizmu i gospodarki hormonalnej powinniśmy pić co najmniej 2 litry wody dziennie, najlepiej regularnie - 1 niepełną szklankę co 1-2 godziny. - To bardzo ważne, zwłaszcza jeśli wiąże się ze wzmożonym wysiłkiem fizycznym. Woda ma właściwości zbawienne nie tylko dla ciała, ale także dla mózgu i skóry. Dodaje energii, odmładza, a przede wszystkim uczestniczy w procesach trawiennych. Pozwala pozbyć się toksyn z organizmu, a tym samym wspomaga spalanie kalorii i redukcję cellulitu - mówi dr n. med. Paweł Rajewski, Członek Rady Naukowej Herbalife. Warto też zacząć dzień od wypicia wody (na przykład z dodatkiem cytryny i imbiru). Można też uzupełniać braki dostarczając organizmowi wody w koktajlach czy herbatach. Jeśli nie pamiętasz o regularnym piciu wody, zainstaluj sobie aplikację, która przypomni Ci, aby nawadniać organizm co 2h, np. Water Tracker (iOS) czy Daily Water Tracker (Android).

Zobacz też: 9 sygnałów, że jesteś odwodniona >>

2. Pamiętaj o pożywnym śniadaniu

Pozbywanie się zbędnych kilogramów i zimowych fałdek nie oznacza rezygnacji z posiłków. Wręcz przeciwnie - należy jeść regularnie co 3-4 h. Błąd, który popełniamy najczęściej, to wychodzenie z domu bez śniadania lub zbyt późne jego spożywanie. Tymczasem to najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Nie tylko podczas odchudzania. Rozpędza metabolizm po śnie, dodaje energii, pozwala wdrożyć się do życia. Oczywiście dostarcza kalorii, ale łatwo je spalić, bo mamy przed sobą cały dzień. Dlatego śniadania mogą być duże i pyszne. 

3.  Jedz dużo warzyw i owoców

Wiosna, to idealny okres na włączenie do diety warzyw i owoców. Z każdym miesiącem przybywa sezonowych produktów, którymi możesz się delektować bez poczucia winy. Wkrótce pojawią się nowalijki - świeża sałata, rzodkiewka, pomidory, ogórki, a także szparagi, żółta fasolka i inne tzw. zielone dobrodziejstwa natury. Chcąc jeść lżej, zastąpmy posiłki węglowodanowe zdrowymi sałatkami, zupami w postaci kremów z warzyw. Pamiętajmy o wyciskanych sokach, które są pożywne, zdrowe, a zawarte w nich witaminy i mikroelementy mają zbawienny wpływ dla wyglądu naszej skóry.

4.  Ruszaj się!

Kiedy zaczyna robić się ciepło, przybywa okazji by zwiększyć wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu. Dni są dłuższe, mamy więcej energii, warto to wykorzystać i włączyć do codziennych aktywności rower, rolki, krótki jogging, czy chociażby dłuższe spacery. Nic nie wspomaga odchudzania tak jak sport. 

Sprawdź 6 najskuteczniejszych treningów na wiosnę >>>

5. Miej zawsze pod ręką zdrowe przekąski.

Ciężko czasem uniknąć pokusy podjadania. Jednak czekoladę czy słodzone jogurty możemy zastąpić np. suszonymi owocami i orzechami. Trzeba uważać, żeby z nimi nie przesadzić, bo one też mają sporo kalorii. Świetną przekąską są owoce (można je dodawać też do koktajlu) albo proteinowe batony (np. Herbalife). Zawierają niewiele kalorii, za to dostarczają wysokiej jakości białka, które wspomaga budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej i zwiększa metabolizm, co oznacza, że spalamy więcej kalorii.

--

Źródło: materiały prasowe Herbalife