Czy istnieje trening idealny? Klucz do sukcesu tkwi w regularności i właściwym połączeniu różnych metod treningu. Wówczas nawet 30 czy 40 minutowy wysiłek 3 razy w tygodniu wystarczy, by jeszcze przed wakacjami zgubić kilka nadliczbowych kilogramów i wysmuklić sylwetkę. Trudno w to uwierzyć, ale nawet tak krótki trening pozwala obniżyć ciśnienie krwi, reguluje poziom cholesterolu i zwyczajnie poprawia samopoczucie. Po miesiącu nie tylko będziesz wyglądać lepiej, lecz także poczujesz się piękna i pewna siebie!

Łącząc różne metody zwiększamy efektywność naszego treningu. W krótszym czasie możemy spalić więcej kalorii. Ważne jest to, by kształtować wszystkie zdolności motoryczne, a jednocześnie zapobiegać pogłębianiu się już istniejących dysproporcji. Myśl o swoim ciele holistycznie. Trenuj je, ale również daj mu szansę odpocząć i dobrze się odżywiaj. - mówi Mariola Wentlandt, trenerka sieci klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty.

5 metod, które sprawią, że schudniesz oraz będziesz wyglądać smuklej:

1. Trening siłowy

Pomimo, iż jest niezawodnym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej oraz ujędrnienie ciała, wśród kobiet nie cieszy się dobrą sławą. Kojarzymy go przede wszystkim z nadmiernym rozbudowaniem mięśni. Sekret tkwi w zastosowaniu odpowiednich odstępów pomiędzy treningami, właściwych obciążeń i częstotliwości powtórzeń. Trening w klubie fitness sprawia, że rozbudowane mięśnie "pożerają" otaczającą je tkankę tłuszczową, dzięki czemu chudniesz.

2. Metoda interwałowa

Pod pojęciem interwału rozumie się okres czasu, w którym ćwiczenie wykonywane jest najpierw z wysoką a następnie średnią intensywnością. To metoda dla zabieganych, bo chcąc osiągnąć wymarzoną sylwetkę wystarczy ćwiczyć trzy razy w tygodniu po 20-40 minut. Ta forma ruchu nie powinna też cię... znudzić! Nie musisz ograniczać się do jednej formy aktywności. Sportowcy, którym zależy na podniesieniu swojej wydolności w jednej dyscyplinie stosują interwały np. tylko w bieganiu czy kolarstwie. Na co dzień możesz wykorzystywać różne ćwiczenia pamiętając jedynie o zachowaniu zmiennej intensywności treningu. Metoda interwałowa będzie doskonała dla tych z was, które nie przepadają za długim i intensywnym wysiłkiem. Do osiągnięcia upragnionych efektów wystarczy, by każde ćwiczenie trwało ok. 40 s.

3. Stretching czyli rozciąganie

Stretching jest doskonałą metodą na wysmuklenie mięśni, które systematycznie rozciągają się podczas ćwiczeń. Dzięki niemu staniesz się smuklejsza, ale też bardziej elastyczna i giętka. To metoda ćwiczeń, która pozwoli ci zwiększyć zakres ruchu. Co to oznacza w praktyce? Szybciej odwrócisz się w samochodzie i bez problemu zapniesz suwak ulubionej sukienki. Rozciąganiem warto zakończyć trening siłowy czy interwałowy.

4. Trening oddechu i relaksacja

Bierzesz oddech aż 20 tysięcy razy na dobę! Czy jednak robisz to prawidłowo? Sprawdź! Połóż dłoń na klatce piersiowej, a drugą kilka centymetrów poniżej mostka.Podczas oddychania porusza się tylko ręka na górze? Oznacza to, że nie robisz tego prawidłowo. Tylko czy to ma jakiekolwiek znaczenie? Przecież zawsze w ten sposób oddychałaś!

Prawidłowe oddychanie ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, codzienne samopoczucie oraz na długość życia, a mimo to nikt się nie zastanawia czy robi to dobrze, bo oddychanie to wielka umiejętność. Jedynie małe dzieci potrafią oddychać prawidłowo. Głównym mięśniem oddechowym w naszym organizmie jest przepona. Tego płaskiego mięśnia oddzielającego klatkę piersiową od jamy brzucha powinniśmy używać w największym stopniu, jak pokazują badania, nie potrafimy jednak tego robić – zwłaszcza kobiety mają z tym problem. Jeśli taka sytuacja trwa przez dłuższy czas, dochodzi do obniżenia odporności, pogarsza się nasza sprawność ruchowa i intelektualna, pojawiają się problemy z układem oddechowym, pokarmowym i układem krążenia. - mówi trenerka Mrs.Sporty.

Ćwiczenie oddechu połączone z relaksacją pozwalają pozbyć się stresu. Tym samym obniża się poziom kortyzolu, który bywa barierą niepozwalającą schudnąć. Dużym plusem tego rodzaju treningu jest to, że możesz wykonywać go sama w domu.

5. Trening mięśni głębokich

Stań przed lustrem i spójrz na swoje odbicie: jesteś lekko przygarbiona i zapominasz o wciąganiu brzucha? A teraz wyprostuj plecy, spójrz przed siebie i wciągnij brzuch. Widzisz ten efekt? To właśnie to, co osiągniesz regularnie ćwicząc mięśnie głębokie! Często o nich zapominamy, a tymczasem to one sprawiają, że przybieramy właściwą pozycję ciała, dzięki czemu wyglądamy smuklej. Dbając o tę partię mięśni zapobiegasz też bólom kręgosłupa i częstym u kobiet problemom z nietrzymaniem moczu w późniejszym wieku.