1. Nie ćwicz na czczo

Dawniej uważano, że trening przed śniadaniem umożliwia efektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej, dzięki obniżonemu poziomowi glikogenu po nocy. To nieprawda! Późniejsze badania naukowe wykazały, że to nie tkanka tłuszczowa będzie głównym źródłem energii, lecz tkanka mięśniowa, która decyduje o poziomie metabolizmu. Zatem przed treningiem zjedz królewskie śniadanie. 

2. Nie ćwicz tuż po posiłku

Właśnie wtedy wzrasta poziom insuliny – hormonu wytwarzanego przez trzustkę, co znacznie zmniejsza redukcję tkanki tłuszczowej podczas treningu. Nagły wzrost insuliny powoduje także transport tryptofanu do mózgu, gdzie jest on przekształcany w serotoninę – związek powodujący uczucie letargu i zmęczenia.

3. Ćwicz tak, żeby się nie przećwiczyć

Intensywny trening, szczególnie na początku odchudzania, może spowolnić metabolizm. Wiąże się to ze spowolnieniem spalania tkanki tłuszczowej, a nawet jej dodatkowym odkładaniem! Dla organizmu wysiłek fizyczny jest stresem. Jeśli otrzyma za dużą dawkę obciążeń treningowych, spowolni procesy metaboliczne. Zalecenia treningowe muszą uwzględniać indywidualne możliwości ćwiczącego.

4. Kolejność i technika ćwiczeń ma znaczenie!

Żeby trening był w 100 procentach efektywny, należy skrupulatnie stosować się do zaleceń w kwestii kolejności ćwiczeń, ilości serii i powtórzeń, czasów przerw wypoczynkowych między kolejnymi seriami i ćwiczeniami oraz obciążeń. Nie można zapominać też o ważnych elementach – koncentracji i wizualizacji. Jeśli jesteś pierwszy raz na siłowni, poproś trenera lub osobę z obsługi, by pokazała Ci poprawną technikę wykonania danego ćwiczenia. Może Cię to uchronić przed kontuzjami.

5. Suplementacja po treningu

Stosowana w połączeniu z odpowiednio zbilansowaną dietą i odpoczynkiem stwarza optymalne warunki do regeneracji organizmu. Bardzo korzystnie wpływa to na rozbudzenie metabolizmu oraz umożliwia osiągnięcie wymarzonej sylwetki, a przecież właśnie do tego dążysz, prawda?

--

Zobacz też: Dietetyczne desery Konrada Gacy >>>

10 sposobów, by nie przytyć w wakacje >>>