1. Pij wodę

Dużo pij – ale wody. Nie tylko nie dopuścisz do odwodnienia, ale też zjesz znacznie mniej. Nie pij jednak bezpośrednio przed posiłkiem, ponieważ wydłużysz przez to proces trawienia.

2. Wyklucz z diety węglowodany

Zamiast pieczywa, ryżu i ziemniaków jedz warzywa. Latem organizm nie potrzebuje ciepłych „dopychaczy”. Wystarcza trzy dni przestawiania, by sam domagał się więcej lekkostrawnej zieleniny na talerzu. Ostatnie ciepłe dni to najlepszy moment, by zweryfikować dotychczasową dietę.

3. Zrezygnuj ze smażenia

Zrób sobie wolne od dań smażonych – teraz będzie to naprawdę łatwe. Bogactwo rodzimych owoców i warzyw sprawia, że łatwo wyczarować w kuchni coś pysznego i zdrowego jednocześnie.

4. Postaw na odkwaszanie

Jedz rośliny, odkwasisz organizm. Dzięki temu sprawniej schudniesz i szybciej poczujesz się lepiej. Właściwości zasadotwórcze ma większość warzyw i owoców. Szczególnie korzystne są buraki, sałata, jabłka, selery, melony. Aby zachować równowagę kwasowo-zasadową, mięso zaleca się jeść z warzywami, gotowanymi i surowymi.

5. Sięgaj po owoce

Masz ochotę na słodkości? Jedz owoce! Ale z umiarem, maja mnóstwo cukru.

6. Zmniejsz ilość soli

Odstaw sól – po kilku dniach przyzwyczaisz się do nowego smaku. I równie szybko zdziwisz, jak sprawnie chudnie się dzięki tej drobnej zmianie. Zamiast soli używaj przypraw i ziół, latem jest ich mnóstwo. Sprawdź, jak skutecznie rozstać się ze słonym smakiem >>>