Jędrna i gładka skóra to marzenie każdej z nas. I wcale nie trzeba do tego specjalistycznych zabiegów. Jeśli będziesz stosowała odpowiednie preparaty i domowe zabiegi, szybko osiągniesz upragniony efekt. Oto 6 sposobów na idealną gładkość i jędrność!

Regularnie rób peeling

Ten zabieg złuszcza martwy naskórek i poprawia krążenie, dzięki czemu ciało jest wygładzone i ma ładniejszy koloryt. Dokładny piling funduj sobie dwa razy w tygodniu. Wybieraj preparaty gruboziarniste, bo skóra na pośladkach, udach i brzuchu wymaga intensywniejszego wygładzania niż ta na twarzy. Na ten domowy zabieg poświęć za każdym razem od 5 do 10 min. Przepis na domowy piling cytrynowy: Sok wyciśnięty z jednej cytryny zmieszaj z gruboziarnistą solą. Delikatnymi ruchami wymasuj ciało. Spłucz ciepłą wodą.

Zafunduj sobie kąpiel Kleopatry

Skóra lubi być rozpieszczana. Raz w tygodniu przygotuj kąpiel z dodatkiem mleka i miodu – mają fantastyczne wygładzające działanie. Nalej do wanny ciepłą wodę (unikaj moczenia się w gorącej, gdyż sprzyja to utracie wilgoci z naskórka i przesusza go) dodaj dwa litry podgrzanego mleka pełnotłustego oraz dwie łyżki miodu. Weź prysznic i tak oczyszczona zanurz się w kąpieli na 20 minut. Czysta skóra lepiej chłonie zawarte w wodzie substancje odżywcze. Możesz dolać też kilka kropli aromatycznego olejku, np. migdałowego i rozkoszować się cudownym relaksem w wannie. Skóra będzie gładka i odżywiona.

Doceń moc zimnej wody

Najskuteczniejszym i najtańszym domowym zabiegiem poprawiającym sprężystość skóry są naprzemienne prysznice. Podczas nich naczynia krwionośne szybko się rozszerzają i kurczą, a krążenie krwi przyspiesza. Dzięki temu pozbywasz się nadmiaru wody i toksyn z komórek skóry. Wzmacniasz ją oraz uelastyczniasz – w efekcie możesz poprawić kształt biustu czy pośladków i zapobiec rozciąganiu się skóry na brzuchu.

Codziennie masuj ciało

Najlepiej podczas codziennego prysznica lub nakładania balsamu. Pamiętaj jednak, by wszystkie ruchy wykonywać od dołu do góry (np. podczas masażu ud ręce powinny się przesuwać od kolan w kierunku serca). Możesz wybrać tzw. masażer, czyli wałek lub szczotkę z wypustkami. Sprawdzą się też: niezbyt twarda szczotka albo rękawica z włosia, sizalu czy luffy.

Nawilżaj skórę olejkami i balsamami

Jeśli twoje ciało jest przesuszone, smaruj je oliwą z oliwek, wonnymi olejkami lub preparatami z dodatkiem masła shea – efekt będzie widoczny już po kilku dniach.

Sięgnij po preparaty z kofeiną

Zaopatrz się w kremy, balsamy, pilingi i żele z tym składnikiem. Aby kosmetyki przyniosły oczekiwany efekt, stosuj je dwa razy dziennie, rano i wieczorem. Gdy masz trochę czasu, ich aplikację połącz z masażem, który poprawi krążenie i pomoże usunąć nadmiar wody z tkanek. Zacznij od kostek nóg, przesuwając ręce kolistymi ruchami w górę, aż do pachwin. Następnie wymasuj pośladki i okrężnymi ruchami – brzuch. Skóra po zabiegu powinna być lekko zaróżowiona. Domowy balsam z kawy: Wystarczy, że do balsamu, który zwykle stosujesz, dodasz fusy z kawy. Taką mieszankę nałóż na uda oraz pośladki i masuj je przez kilka minut. Potem spłucz letnią wodą. Jeśli chcesz nadać kosmetykowi smakowity aromat, dodaj do niego trochę rozpuszczalnej czekolady.

Zobacz również:

Zobacz też: Przepis na domowy peeling kawowy >>>