Ćwiczenia w domowym zaciszu

Nie jesteś miłośniczką aktywności, jednak wiesz, że jest ona niezbędna do utrzymania zdrowia? Bez obaw możesz zacząć ćwiczyć w domu. Otwórz okno, pokaż się słońcu, rozłóż swoją matę do ćwiczeń i wykonaj podstawowe ćwiczenia na rozgrzewkę. Warto, aby trening nie był zbyt monotonny zaopatrzyć się również w akcesoria, na przykład małe hantle, piłkę gimnastyczną czy gumy do ćwiczeń. Innym sposobem na motywację w miarę dostępnej przestrzeni i finansów będzie stworzenie własnej siłowni. Ruch w domu może pozwolić Ci z większą łatwością podejmować później dalsze wyzwania w kwestii aktywności.

Własna mini-siłownia doskonałą motywacją

Jeżeli chcesz rozpocząć czy kontynuować regularne ćwiczenie, jednak masz obawy, że znów z jakichś przyczyn zamkną siłownie czy kluby fitness, urządź sobie takie miejsce w domu. Wbrew pozorom stacjonarne rowery damskie, orbitreki czy inne sprzęty, kupowane pojedynczo nie zajmują zbyt dużo miejsca, a modele do użytku domowego nie są też bardzo drogie. Wiele nie trzeba, by mieć możliwość odbywania nawet codziennie treningu na ulubionym sprzęcie. Wydanie przynajmniej kilkuset złotych na takie urządzenia czy spędzenie sporej ilości czasu na organizację wygodnej przestrzeni do ćwiczeń potrafią wyjątkowo motywować.

Wypracuj swój ulubiony zestaw ćwiczeń

Treningi warto przynajmniej w pewnym stopniu planować, zarówno co do ich czasu, jak i przebiegu. Jeżeli chcesz być aktywna fizycznie dla swojego zdrowia, wybieraj ćwiczenia, które naprawdę sprawiają Ci przyjemność. Twoja mata do ćwiczeń może stać się Twoim przyjacielem, miejscem na aktywny relaks, a akcesoria takie jak zestaw gum do ćwiczeń, hantelków czy innych sprzętów - codziennym towarzyszem, do którego bardzo szybko przywykniesz.

Trening idealny na łonie natury

Wydaje się jednak, że ciepły okres wiosenny jest najlepszy do podejmowania aktywności na zewnątrz. Wyjście na rower damski ze znajomymi może być doskonałym pomysłem na poruszanie się, a jednocześnie wspólne przyjemne spędzenie czasu. Nawet z pozoru zwykłe spacery do parku czy na łono natury są formą aktywności, które dodatkowo możesz urozmaicić, pakując do torebki czy plecaka drobne sportowe akcesoria, które po drodze wykorzystasz. Możesz też zamienić codzienny środek transportu do pracy czy na zakupy na rower albo spacer, by jeszcze więcej czasu spędzać w ruchu.

Wycieczki rowerowe to doskonała porcja ruchu

Czy jazda na rowerach damskich to dobry sposób na codzienną porcję aktywności? Z pewnością tak, gdyż rowery są mało obciążającym dla stawów środkiem transportów. Owszem, po pierwszej dłuższej wycieczce czy podjazdach pod górę nogi mogą być nawet mocno zmęczone, jednak satysfakcja, spalone kalorie i pobudzony metabolizm z dużą dawką endorfin pozostaje. Pozycja ciała przyjmowana na rowerze wymusza pracę wielu partii mięśni, jednocześnie nie tworząc zbytnich przeciążeń. Jednak jeżeli nie przepadasz za tą formą ruchu, możesz też spróbować rozpocząć swoją przygodę z rolkami, hulajnogą czy nawet... deskorolką.

Zabierz na spacer swój ulubiony sprzęt sportowy

Jeżeli mimo wszystko z jakichś powodów wolisz pozostać przy klasycznych spacerach, być może dobrym rozwiązaniem będzie zabranie ze sobą dodatkowego ekwipunku o sportowym charakterze. Mały trening na łonie natury może okazać się ekscytujący pod wieloma względami. Dodatkowo zauważ, że mata do ćwiczeń może przy okazji stanowić świetnie izolujące miejsce do siedzenia w plenerze. Jeżeli lubisz trening z gumami do ćwiczeń, wiesz dobrze, że zwinięte nie zajmują wiele miejsca i z powodzeniem schowasz je nawet w torebce. Masz wiele możliwości i Twój poziom aktywności fizycznej zależy w dużej mierze właśnie od Ciebie.