Black Friday 2017, który w tym roku wypada 24 listopada, to idealna okazja do upolowania świątecznych prezentów w promocyjnych cenach. To właśnie ten dzień jest określany jako początek sezonu grudniowej gorączki zakupów, kiedy to sklepy na całym świecie oferują spore obniżki, nawet do 70 proc., a sklepy internetowe – oprócz zniżek – oferują też często darmową dostawę. Dodatkowo, w ten dzień część sprzedawców wydłuża czas pracy do późnych godzin nocnych, aby tym samym umożliwić konsumentom zrobienie zakupów. To jednak nie koniec promocji. W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie zniżkowymi ofertami, coraz więcej sklepów proponuje klientom dodatkowe bonusy, m.in:

  • Cyber Monday - czyli kolejną okazję do zakupowego szaleństwa, tym razem w Internecie. Cyber Monday następuje w poniedziałek po Czarnym Piątku (w tym roku ten dzień wypada 27 listopada). Cyber Monday powstał na bazie obserwacji zachowań konsumentów przez sprzedawców i ekonomistów. Okazało się, że klienci zaczynając zakupy w Czarny Piątek i kontynuują je nawet do poniedziałku, kiedy będąc w pracy, przeglądają asortyment e-sklepów. 
  • Dzień Darmowej Dostawy - w tym roku przypada on 5 grudnia – wybrane sklepy internetowe oferują nam wtedy możliwość zakupów bez płatności za przesyłkę. Darmową dostawą objęte będą transakcje dokonane między godz. 0:01 a 23:59 z wyłączeniem wysyłek za granicę. 

Skąd wziął się pomysł na Black Friday?

Tradycja "Czarnego Piątku" narodziła się w Stanach Zjednoczonych. Black Friday był obchodzony w pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia i jest uważany za oficjalny początek sezonu na świąteczne zakupy. Jego nazwa symbolizuje czarny atrament, który był używany przez amerykańskich sprzedawców do podsumowania zysków, zamiast czerwonego, oznaczającego straty. Black Friday w Stanach to prawdziwy szał zakupowy. Za oceanem sklepy są często otwierane już o północy, a detaliści notują rekordowe obroty oraz liczbę odwiedzin. Według National Retail Federation – podczas Black Friday w ubiegłym roku zakupy zrobiło ponad 101 mln Amerykanów, a średnia wartość zakupów online w tym dniu wyniosła 3,05 mld dolarów. 

Black Friday 2017 w Polsce

Nic dziwnego, że tradycja Czarnego Piątku przyjęła się również w Europie, gdzie systematycznie rośnie jego popularność oraz zyski ze sprzedaży, które tego dnia biją rekordy. Przykładowo, podczas akcji promocyjnych w Wielkiej Brytanii konsumenci kupują aż 3,2 razy więcej produktów niż w zwykłe dni!  W Polsce Czarny Piątek nie jest jeszcze aż tak popularny jak w USA, jednak z roku na rok zwiększa się znaczenie marketingowe tej akcji w naszym kraju. W tym roku, sprzedawcy i największe sieci handlowe również nie zawiodły. Zebraliśmy dla Was listę najpopularniejszych marek, które z okazji Black Friday 2017 przygotowały dla klientów zniżki, rabaty i inne promocje. Sprawdźcie, gdzie kupicie taniej!

Black Friday 2017 - zniżki na ubrania, obuwie i dodatki

Answear.com - do 50% rabatu na odzież damską, męską i dla dzieci

Asos - na wybrane produkty z outletu już teraz obowiązuje zniżka nawet do 70%.

Bershka - do 50% na wybrane produkty

Bon Prix - 20% na wybrane produkty, promocja trwa do 27 listopada 2017

C&A - 20% na wszystko w piątek 24 listopada

CCC – 30% zniżki na wybrane modele

Deichmann - 50% zniżki zamiast 30% z kartą Deichmann Plus. Promocja obowiązuje do 27 listopada 2017.

Eobuwie.pl - do 40% rabatu na torebki, buty i akcesoria

Deezee – 30% na nowości, 40% na botki z kodem BLACKMON. Promocja dotyczy nieprzecenionych produktów i trwa do 22 listopada 2017.

H&M - 20% zniżki na wszystko (24 listopada), 25-26 listopada inne oferty łączone do – 50%.

Kapp Ahl – do 50% zniżki na wybrane produkty. W piątek na przeceny trafi jeszcze więcej produktów, akcja trwa do niedzieli 26 listopada.

Kazar - 30% zniżki przy zakupie 2 produktów (lub więcej) oraz 20% zniżki przy zakupie jednego produktu.

La Redoute – do 50% rabatu na ponad 6000 produktów (od 21 do 26 listopada 2017)

Massimo Dutti - 20% w sklepach stacjonarnych i online

Mango - 30% zniżki na wszystko z kodem BLACK17, promocja trwa przez cały weekend

Mivo.pl - buty zimowe i skórzane do 50% taniej

Mohito - 20% na wszystko z kodem fridaypl20

Modoline.pl - zniżki do 20% na buty, plecaki i odzież

Monnari - do 50% na wszystko

Mosquito - 30% na wszystko z kodem BLACKFRIDAY17 (dostępne jest 3000 kodów)

Ochnik - od 20% do 50% na produkty z całej kolekcji (od 24 do 27 listopada 2017)

Orsay - 20% na wszystko stacjonarnie i online, przez cały weekend. Promocja nie dotyczy artykułów już przecenionych, Special Price i kart podarunkowych.

QUIOSQUE - 25% na nową kolekcję przez cały weekend

Parfois - 20% na wszystko, 50% na wybrane produkty

Promod - 20% na całą kolekcję, online i stacjonarnie

Pull & Bear - 20% na wszystkie ubrania, 30% na wszystkie buty 

Reserved - 20% na wszystko z kodem Black20PL

Simple – 30% rabatu na odzież nieprzecenioną (w tym nową kolekcję). Promocja obowiązuje od 21 do 23 listopada 2017. 

Stradivarius - 20% na wybrane produkty

Top Secret - do 50% na wybrane produkty (m.in. kurtki, płaszcze i swetry)

Unisono - 20% na wybrane produkty przez cały weekend

Uterque - do 40% zniżki na wybrane produkty 

Zalando - promocja na Black Friday 2017 w Zalando trwa cały tydzień. Podczas tzw. "Cyber Week" każdego dnia będzie można kupić różne produkty oznaczone hasłem "CYBER" w specjalnych cenach z kodem rabatowym.

Zara - 50% na wybrane artykuły online i w sklepach stacjonarnych

Black Friday 2017 - zniżki na kosmetyki i perfumy

Douglas - Black Shopping Week, rabaty do 60% na wybrane produkty, promocja trwa do 27.11.17

Hebe - do 50% zniżki na wybrane marki (m.in. Tołpa, Dobe, Bielenda, Soraya). Promocja trwa od 23 do 26 listopada.

Iperfumy – zniżki do 60% (od 20.11. DO 26.11.2017), darmowa dostawa na wszystko powyżej 200 zł

Rossmann - kupując wybrany flakon perfum drugi, tańszy lub w tej samej cenie, dostaniemy gratis. Promocją zostaną objęte wszystkie zapachy oraz zestawy dostępne w ofercie. Akcja trwa od 24 do 26 listopada 2017.

Sephora - 10% zniżki z kodem AFI1110 lub 15% przy zakupach za min. 220 zł z kodem AFI1115. Oferta jest ważna do 30 listopada 2017, nie łączy się z innymi promocjami, kodami rabatowymi, nie obejmuje zakupu kart podarunkowych i nie dotyczy kosmetyków marki Kat Von D oraz Huda Desert Dusk.

Showroom - do 60% na wybrane produkty, akcja trwa do 27 listopada 2016

Superpharm - rabaty na wybrane produkty lub w promocji "1+1 za grosz". Oferta obowiązuje tylko w sklepach stacjonarnych, od 16.11 do 29.11 (lub do wyczerpania zapasów).

Black Friday 2017 - zniżki na bieliznę

Calzedonia - 20% taniej od 24 do 26 listopada 2017

Intimissimi - 20% taniej od 24 do 26 listopada 2017

Oysho - 20% na całą kolekcję plus darmowa wysyłka

Telimena.pl - bielizna, piżamy i podkoszulki do 50% taniej

Triumph - 30% na wszystkie produkty od 8 do 26 listopada 2017

Black Friday 2017 - biżuteria i zegarki

SWISS - do 20% zniżki na zegarki

YES - wybrane bransoletki i kolczyki 15% taniej w sklepie internetowym.

Black Friday 2017 - wyposażenie wnętrz

Cellbes – 20% rabatu na całe zamówienie z kodem 1755, promocja obowiązuje do 26 listopada 2017

Lampy.pl - oświetlenie wnętrz do 80% taniej

Westwing - do 70% rabatu na wybrane marki. Akcja zniżkowa rozpocznie się w piątek, 24 listopada, i potrwa do poniedziałku, 27 listopada, a oferta na stronie będzie się zmieniać każdego dnia.

Zara Home - 20% na całą kolekcję i darmowa dostawa w sklepie online

Black Friday 2017 - zniżki na sprzęt RTV i AGD

RTV Euro AGD - promocja Black Friday 2017 to nie jeden dzień, ale kilka tygodni. Pod nazwą "Black Weeks sklep co tydzień oferty zniżki na produkty z kategorii "tv, audio i video", "AGD", "gry i konsole" i inne nawet o 600 zł taniej.

Media Ekspert -  przy zakupie wybranych modeli telewizorów, drugi otrzymujemy za 1 zł. W promocyjnych cenach można kupić też laptopy, telefony, konsole, AGD. 

Black Friday 2017 - muzyka, książki, kultura

Empik - zniżki do 70% oraz promocja "3 za 2" obejmująca literaturę piękną, filmy Blu-ray i płyty winylowe. Akcja trwa od 24 do 26 listopada 2017, zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych.