Internet, tak samo jak menu w popularnych restauracjach opanowała moda na jedzenie pojedynczego posiłku - miski pełnej różnorodnych składników, kolorów i smaków. 

Bowl food - z czym to się je?

Podstawową zasadą bowli jest technika podawania potrawy: zawsze w misce, dość sporej, bo przecież mamy wiele dodatków do wrzucenia. W restauracjach znajdziemy doskonałe połączenia smaków i miksy kuchni świata. W domowych warunkach możemy postawić na technikę “przeglądu lodówki”. Bowl food polega po prostu na stworzeniu kompozycji, mieszanki składników, na które mamy ochotę w misce. 

Bowl food - nowość czy historia?

Potrawy podawane w miskach to tak naprawdę żaden trend, a sposób znany już setki lat temu. W dawnych czasach, nawet w antyku, potrawy mieszano w większych miskach i prosto z nich jadano. Świetność przywróciły miskom media społecznościowe, w których zaczęto publikować kolorowe, przyciągające uwagę i pyszne dania w gustownych naczyniach. 

Zalety bowl food

Największy sukces jedzeniu w misce jest jego wszechstronność. W tego typu naczyniu możemy zjeść wiele, różnego typu składników. Nie musimy ograniczać się do suchych dań, jak w przypadku talerza. W misce możesz poszaleć z półpłynnymi produktami. Miseczka jest też bardzo wygodnym sposobem podania. Nie potrzebujemy stołu do takiego posiłku, miska uchroni nas przed rozlaniem czy zsunięciem się z talerza. Jeżeli mamy w planach kolację na kanapie - bowl będzie idealny. W miseczce może znaleźć się danie każdego typu: możemy przygotować w niej pełną smaków owsiankę na śniadanie, ryż z dodatkami na obiad, czy warzywa z hummusem na kolację. Do bowl foodów przypięta została także metka zdrowej żywności, co zdecydowanie jest świetnym trendem. Mówi się, że aktualna moda na miski jest związana z Buddha bowlami, które komponuje się jedynie ze zdrowych składników. Nie powiemy więc o misce pełnej chrupek, że jest to bowl food. 

Nasze propozycje na pyszne bowl food 

W misce pełnej zdrowia możesz wymieszać wiele składników na różnorodne posiłki:

  • owsiankę, kaszę manną, jaglankę ze świeżymi owocami, miodem, masłem orzechowym, orzechami, musem z mrożonych owoców,
  • obiad na bazie ryżu lub kaszy z kawałkami mięsa, owoców morza, czy tofu z pysznymi, warzywnymi dodatkami na surowo lub ugotowane,
  • jednogarnkowy misz-masz, typu ryż z łososiem z tego przepisu, w towarzystwie większej ilości awokado,
  • zdrowy deser: mieszankę mrożonych, zblendowanych owoców z jogurtem naturalnym podany z kawałkami czekolady, czy chrupiącym zbożem ekspandowanym, 
  • na przekąskę mieszankę warzyw - najlepiej upieczonych z ulubioną przyprawą w towarzystwie hummusu, 
  • sałatkę ze świeżych liści sałat - to w miarę tradycyjna wersja bowla w formie sałaty.

Bowl idealny na śniadanie - przepis

Do wykonania śniadaniowego bowl food potrzebujesz:

  • 100 ml mleka kokosowego,
  • 50 g płatków owsianych,
  • świeże owoce wedle uznania: banan, maliny, jagody, cokolwiek lubimy,
  • orzechy wedle upodobania: sprawdzą się nerkowce lub włoskie,
  • łyżka masła orzechowego (dowolny rodzaj),
  • cynamon do smaku. 

Sposób przyrządzenia bowla na śniadanie jest ekspresowy:

Zobacz również:

  1. Podgrzej mleko kokosowe i dorzuć płatki. Jeżeli wchłoną cały płyn, dodaj trochę wody. 
  2. Dodaj cynamon do całości i ściągnij ze źródła ciepła. 
  3. Przerzuć owsiankę do miski, a w międzyczasie pokrój w ulubiony sposób owoce.
  4. Do miski dodaj łyżkę masła, całość posyp kawałkami owoców. 


Smacznego!

Sprawdź również przepisy na: 4 owsianki na zimne poranki ->>