­Najładniejsze i sprawiające najmniej problemów są pośladki nastolatek. Z wiekiem jędrność i sprężystość pupy się zmniejsza, a pośladki poddają się sile grawitacji. Nie jest to jednak proces, którego nie można powstrzymać. Specjaliści twierdzą, że kształt pupy znacznie łatwiej zmienić i wymodelować niż ramiona.

Co mówi o tobie kształt Twojej pupy? ->>

A więc, do dzieła!

Ruch i dieta

Na wygląd pośladków duży wpływ mają nawyki żywieniowe i tryb życia. – Wróg numer jeden to wysokokaloryczna dieta, czyli fast foody: słodycze i dania tłuste, które w postaci tkanki tłuszczowej odkładają się w newralgicznych miejscach, m.in. na pupie – wyjaśnia Anita Bajdalska, kosmetolog, certyfikowany menedżer ISPA z firmy Manager SPA. Niezdrowemu jedzeniu towarzyszy często brak ruchu. Naukowcy z uniwersytetu w Tel Avivie odkryli, że otyłości pośladków sprzyja głównie siedzenie. Pod wpływem rozciągania skóry podczas siedzenia (tzw. rozciąganie statyczne) komórki tłuszczowe w pośladkach w krótszym czasie wytwarzają większe ilości szkodliwych trójglicerydów. W tych warunkach w komórkach gromadzą się znaczne ilości tłuszczu. – Brak ruchu sprzyja wiotczeniu mięśni i zaburza krążenie krwi. Pogarsza się dotlenienie i odżywianie komórek, co w konsekwencji daje zmniejszenie spalania tłuszczów – wyjaśnia kosmetolog. – Nieustanne ocieranie się pupy o ubranie może przyczyniać się do tego, że skóra pośladków staje się sucha i szorstka.

Na co dzień

Odpowiednim zabiegiem pielęgnacyjnym powinien być dla ciebie naprzemienny prysznic – przez kilkanaście sekund polewaj ciało strumieniem ciepłej wody, a potem chłodnej. Chociaż nie jest to najprzyjemniejsze, staraj się tę czynność powtórzyć co najmniej 3–4 razy. Masaż termiczny powoduje gwałtowne kurczenie i rozkurczanie się naczyń krwionośnych, więc dotlenienie komórek i spalanie tłuszczu.

Dobrze jest również podczas kąpieli masować pupę szorstką rękawicą, aby dodatkowo wspomóc krążenie, co poprawia dotlenienie skóry. Jeśli na pośladkach masz krostki, unikaj takiego masażu, ponieważ w ten sposób można zaostrzyć infekcje. Po prysznicu czas na wmasowanie w skórę kremu lub balsamu. Wybierz taki, który wygładza i ujędrnia ciało, a jeśli masz kłopot z cellulitem czy rozstępami, poszukaj odpowiedniego, przeznaczonego do tego preparatu. – Takie produkty zawierają wiele silnie działających składników – wyjaśnia Anita Bajdalska. – Do najpopularniejszych i najskuteczniejszych należą wyciągi z bluszczu, koenzym Q10, karnityna oraz kofeina. Substancje te wspomagają spalanie tłuszczów, poprawiają krążenie oraz wzmacniają włókna elastyny i kolagenu – dodaje kosmetolog. Przemianę materii przyspieszają też minerały morskie i algi. Nie zapominaj o pillingu. Do złuszczania wybieraj preparaty gruboziarniste, cukrowe, solne, z pestkami owoców lub kuleczkami z olejku makadamia. Masuj nimi pośladki raz lub dwa razy w tygodniu.

Wyprostuj się!

Na wygląd pośladków ma też wpływ postawa. Jeśli wyprostujesz plecy i wciągniesz brzuch, pupa będzie prezentowała się ładniej. „Modelującą” postawę poćwicz w domu. Stań przy ścianie, ściągnij łopatki, unieś podbródek i dociśnij do ściany odcinek lędźwiowy pleców. To idealna postawa na jednoczesne ćwiczenie mięśni pupy i brzucha.