Komponując codzienną dietę, postaw na sprawdzone produkty firmowane przez renomowanego producenta na bazie ekomleka od sprawdzonego dostawcy, np. ekomasło i ekomozzarellę. Poznasz je po certyfikacie Zielonego Listka gwarantującego prosty i bezpieczny skład oraz najwyższą jakość. Nie zapomnij też o świeżych warzywach czy sezonowych owocach, najlepiej również mających organiczne pochodzenie.

Nabiał stanowi istotny element piramidy zdrowego żywienia. W porównaniu z innymi produktami zawiera duże ilości przyswajalnego wapnia oraz pełnowartościowego białka, dostarcza również wielu ważnych pierwiastków, takich jak magnez, potas i fosfor. Mając naturalne, zdrowe i smaczne składniki, sprawdźmy, co pysznego można z nich komponować o każdej porze dnia.

Śniadanie na dzień dobry

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Smakowicie rozpocznij dzień od kawy zbożowej z mlekiem i starannie przygotowanych kanapek, koniecznie z delikatnym i kremowym ekomasłem. Dodaj do nich ulubione składniki, np. sezonowe warzywa z ekobazaru i wyjątkowo zdrowe zielone dodatki – kiełki, rukolę czy roszponkę. Zabierz je do pracy i naturalnie zapakuj dzieciom do szkoły. Dzieciaki uwielbiają zajadać się też różnego rodzaju placuszkami z dodatkiem masła – idealnymi na drugie śniadanie
w weekend.

Pomysłowy i kolorowy obiad

Nie zawsze możemy zjeść obiad z całą rodziną, ale zawsze możemy postarać się, by był jak najsmaczniejszy. Kiedy mamy więcej czasu, z ekomozzarelli i ekomasła możemy wyczarować prawdziwe cuda, np. kremowe zupy z mozzarellą i grzankami z masłem czosnkowym, zapiekanki i tarty z warzywami i mozzarellą czy risotto lub kaszotto z tym pysznym serem.

Lekki i pyszny podwieczorek

Na deser możesz z lekkością przygotować pełnoziarniste ciasteczka słonecznikowo-owsiane słodzone niskokalorycznym cukrem brzozowym (ksylitolem), kruche ciastka maślane na bazie ekomasła czy dietetyczne fit ciasto z kaszy jaglanej.

Przepisowa kolacja

Ostatni posiłek dnia powinien być jak najbardziej lekkostrawny, jedzony na 2–3 godziny przed snem. W tej roli doskonale sprawdzi się sałatka z ekomozzarellą, pomarańczą, kiełkami rzodkiewki, roszponką, orzechami włoskimi, granatem, polana sosem winegret. A jeśli masz więcej czasu, możesz przygotować faszerowaną paprykę z ekomozzarellą, ryżem jaśminowym i soczewicą.

Dla każdego coś MiłEKO!