Utrzymanie zdrowej i zbilansowanej diety jest trudne, jeśli przez wiele godzin siedzisz za biurkiem lub gdy w ciągu dnia musisz odbyć wiele spotkań biznesowych. Pracując przy komputerze, często się objadasz, sięgając po przekąski i słodycze. Wybierasz fast foody, odżywiasz się nieregularnie. Nie myślisz o dobrze zbilansowanym posiłku, a jedynie o takim, który szybko zlikwiduje uczucie głodu. Często jesz w biegu. Taki tryb życia nie sprzyja zachowaniu szczupłej sylwetki czy dobrej formy.

Postaw na prostotę

Potrzebujesz diety, która będzie prosta do przygotowania i zdrowa. Wymagający przygotowania ciepły posiłek możesz zjeść dopiero po powrocie z pracy do domu. W ciągu dnia energię zapewnią ci kanapki, sałatki, owoce, jogurty. Proponowana przez nas dieta dostarcza dziennie nie więcej niż 1200 kcal. To odpowiednio dużo, żebyś nie odczuwała głodu, a jednocześnie na tyle mało, aby schudnąć.

Zwróć uwagę na to, co pijesz

Ważne jest też, żebyś podczas diety piła dużo wody (ok. 30 ml na 1 kg ciała). To wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn i poprawia przemianę materii. Zapewnia też uczucie sytości. Postaraj się ograniczyć mocną kawę i herbatę, bo wypłukują z organizmu cenne składniki mineralne i działają odwadniająco.

Sięgaj po herbatki owocowe. Twoimi sojusznikami będą wspomagające przemianę węglowodanów w energię witaminy z grupy B, magnez regulujący poziom cukru we krwi oraz wapń zmniejszający przyswajanie tłuszczu przez organizm. Nie zapomnij o jodzie, który dba o prawidłową pracę tarczycy.