TO DZIAŁA

● DOBRE BAKTERIE
Są w jogurtach, maślance, kapuście kiszonej czy ogórkach. Dobroczynne bakterie pomagają uregulować trawienie, dobrze wpływają na jelita, poprawiają przemianę materii, a także hamują apetyt.

● JAJKA I CHUDE MIĘSO
To dobre źródła białka, które pomaga schudnąć, bo przyspiesza przemianę materii.

● GOTOWANIE AL DENTE
W ten sposób warto przygotowywać nie tylko makaron. Na półtwardo lepiej gotować także kaszę i ryż. W ten sposób obniżasz ich indeks glikemiczny, unikasz skoku glukozy we krwi, a tym samym zmniejszasz ryzyko nadwagi. Co ciekawe, również makaron i ryż wyjęte z lodówki czy odgrzewane następnego dnia mają w swoim składzie skrobię, która jest mniej tucząca. Staje się bowiem podobna do błonnika, którego organizm nie przyswaja, a on ułatwia trawienie i pomaga w walce z kilogramami.

● MLEKO, TWARÓG I JOGURT
Lepiej zjeść mniej, ale wybierać nabiał w wersji z zawartością tłuszczu. To dlatego, że w mleku czy jogurtach light prawie nie ma wapnia, a ten pierwiastek bardzo sprzyja odchudzaniu.

● ZIELONE WARZYWA
Są mało kaloryczne i sycą. Mają też mnóstwo ułatwiającego odchudzanie błonnika. To także źródło kwasu foliowego, który dobrze wpływa na samopoczucie, więc może uratować przed ochotą na kaloryczne przekąski.

● DOBRY I DŁUGI SEN
Gdy jesteś wypoczęta, mniej jesz i nie masz ochoty na słodycze. W nocy działają hormony odpowiadające za apetyt. Podczas snu organizm produkuje więcej hormonu, leptyny, a mniej hormonu pobudzającego apetyt, czyli greliny. Nocą wydziela się także hormon wzrostu, dzięki któremu szybciej spalasz kalorie.

TO NIE DZIAŁA

● UNIKANIE ŚNIADAŃ
To najważniejszy posiłek dnia. Rozpędza metabolizm po śnie i dodaje energii. Dostarcza kalorii, ale łatwo je spalić, bo masz przed sobą cały dzień. Obfite śniadanie chroni też przed podjadaniem w ciągu dnia.

● MONOTONIA NA TALERZU
Popularne monodiety mogą powodować poważne niedobory pokarmowe, ale także po prostu szybko się nudzą. A nuda na talerzu to pierwszy stopień do dietetycznego rozpasania. Dlatego zamiast przechodzić na jedzenie jedynie owoców lub mięsa, lepiej jedz wszystkie wartościowe odżywczo produkty, a zrezygnuj ze słodyczy i przetworzonych dań.

● GŁODÓWKA
Specjaliści uważają, że to największe oszustwo dietetyczne. Organizm nie potrzebuje głodówek, by się oczyszczać, a brak stałej dostawy jedzenia skutkuje spowolnieniem przemiany materii. Poza tym dla organizmu głodówka to sygnał, że dzieje się coś złego, więc trzeba gromadzić zapasy. Efekt jo-jo murowany.