Sposoby na kaca - przed imprezą

Jeszcze przed imprezą warto pomyśleć o tym, jak przygotować się na w miarę spokojny poranek. Dlatego przed wyjściem na imprezę warto zrobić kilka rzeczy:
- jeśli palisz, spróbuj ograniczyć w tym dniu palenie - nikotyna nasila działanie alkoholu
- wypocznij, wyśpij się, organizm będzie miał więcej siły na poradzenie sobie z napojami procentowymi
- zjedz coś sytego lub tłustego - najedzony organizm wolniej wchłania alkohol, a żołądek będzie bardziej chroniony.
- przygotuj specjalny posiłek na jutro. Najlepiej jeśli to będzie zupa z dużą dawką witaminy C, np. kapuśniak, żurek, czy ogórkowa.

Sposoby na kaca - w czasie imprezy

Przestrzegaj kilku ważnych zasad:
- nigdy nie mieszaj alkoholi, to największy błąd, który prowadzi do katastrofy:)
- między kolejnymi dawkami alkoholu rób przerwy, tak by organizm zdążył wchłonąć nadwyżki i chwilę odpocząć.
- wybieraj raczej jasne napoje - są mniej zanieczyszczone.
- nie mieszaj alkoholu z gazowanymi napojami – wtedy szybciej go wchłaniamy.
– już po imprezie, przed snem wypij ok. 0,5 litra wody. Warto zażyć też aspirynę i wit. C. Ale właśnie przed snem, a nie rano!

Sposoby na kaca - poranek po imprezie:

Jeśli niestety wszystkie wcześniejsze sposoby nie zapobiegły powstaniu kaca, zastosuj tych kilka rzeczy:
- weź chłodny prysznic,
- nawadniaj organizm, pij dużo wody. Bardzo dobre będą tez takie napoje jak: napoje izotoniczne, woda kokosowa, sok pomidorowy, kwaśne soki owocowe i warzywne, woda z ogórków, herbata z miodem lub imbirem, zielona herbata, Yerbe Mate, maślanka lub kefir.
- idź na spacer – dotlenisz organizm, co złagodzi ból głowy.
- zjedz coś. Najlepiej jajka na miękko, tłusty rosół, lub kawałek tłustego mięsa. Jeśli zastosowałeś się do naszych wcześniejszych rad, zjedz ugotowaną dzień wcześniej zupę:)

A najlepszym sposobem na kaca jest umiar:)

Miłej zabawy:)