Sok na oczyszczenie organizmu

Po świątecznym przejedzeniu Twojemu organizmowi przyda się detoks. Warto sięgnąć po sok pomidorowy, który usunie toksyny. Szczypta chili stymuluje proces przemiany materii, a tym samym przyspieszy proces oczyszczania. Jak go przygotować?

Do soku wyciśniętego z pół kilograma pomidorów dodaj pokrojoną cebulę, garść koperku i zmiksuj je ze sobą. Na koniec dodaj szczyptę chili i wymieszaj. Taki sok oczyszczający organizm jest jedynie wstępem do zdrowego sposobu odżywiania się, na który powinnaś teraz postawić!

Pij tylko wodę!

Wypijanie około 2 litrów wody dziennie pozwala na utrzymanie prawidłowego poziomu płynów w organizmie. Daje też uczucie sytości, dzięki czemu mniej podjadamy. Co ważne nie zawierają dodatkowych kalorii ani cukru, czego niestety nie można powiedzieć o sokach i gazowanych napojach. Pijąc te ostatnie dostarczamy organizmowi dodatkowych kalorii, o których liczeniu często zapominamy.

Weź mniejszy talerz

Jedząc w mniejszych naczyniach, zjadasz mniej. Mały talerz wymusza mniejszą porcję i wydaje Ci się, że masz więcej jedzenia. Nie możesz jednak brać dokładek. Ten prosty trik sprawia, że jesz nawet o 1/4 mniej niż normalnie!

Stałe godziny posiłków

Na początku będzie trudno, ale ostatecznie zobaczysz, że to świetne rozwiązanie. Wyznacz sobie stałe godziny jedzenia. Powinnaś spożywać trzy główne posiłki i dwie przekąski. Już po tygodniu przestaniesz czuć głód w międzyczasie.

Kaloryczne pułapki

Zdrowa sałatka przestaje być niskokaloryczna, gdy dodasz do niej sos. Warzywna zapiekanka posypana żółtym serem stanie się bombą kaloryczną. Ważny jest też sposób przygotowania: smażone mięso zastąp grilowanym. Jedź więcej drobiu i ryb. Uważaj też na owoce! Zawierają cukier o nazwie fruktoza. Dlatego powinnaś jeść znacznie więcej warzyw niż owoców.

Przywróć równowagę

Zaczynaj dzień od wody z sokiem cytrynowym. Równowagę PH przywrócisz jedząc dużo warzyw korzeniowych (marchewki, buraki), krzyżowych (kalafiory, brokuły) i liściastych (jarmuż, szpinak). Wybieraj też owoce o odczynie zasadowym (figi, daktyle).

Zbawienny błonnik

Błonnik pomaga prawidłowo funkcjonować układowi pokarmowemu. Dlatego tak ważne jest, by po świętach jeść go jak najwięcej. Zamiast białek i tłuszczów do każdego posiłku jedź produkty z mąki pełnoziarnistej, chleb lub płatki owsiane.

Skup się na jedzeniu

Jedź wolno i nie zajmuj się w tym czasie niczym innym. Oglądanie telewizji, czytanie książek albo praca na komputerze w trakcie jedzenia sprawia, że połykasz za duże kawałki. Jesz więcej, ponieważ nie zastanawiasz się, czy nadal czujesz głód. Co gorsza w ogóle nie skupiasz się na jedzeniu, więc chwilę później jesteś głodna.