Drzemki - strata czasu? 

Polacy często uważają, że „ucinanie” sobie krótkich drzemek w ciągu dnia to duża strata czasu albo luksus, na który nie można sobie pozwolić. Tyle jest przecież do zrobienia. Niektórzy w drzemkach widzą oznaki leniuchowania i złego nawyku. Naukowcy jednak już dawno stwierdzili, że odpoczynek w ciągu dnia to bardzo istotny element zaspokajania potrzeb organizmu. Odnotowano także szereg zalet drzemek. W wielu firmach powstają nawet specjalne pokoje, w których można odpocząć w czasie pracy! 

Drzemki - korzyści 

Odpoczynek w ciągu dnia potrafi być bardzo korzystny i pomagać nam na wielu polach. Przede wszystkim drzemki stymulują nas do lepszej pracy. Dzięki krótkiemu odpoczynkowi wzrasta nasza wydajność działania oraz jesteśmy bardziej czujni i skupieni. Nie bójmy się więc wykorzystywać pół godziny w ciągu dnia właśnie na spanie. 
Sen może być także lekarstwem na problemy ze skupieniem i gorszą pamięć. Badania udowodniły, że osoby po drzemce zapamiętują więcej, niż te, które nie pozwalają sobie na sen. 
Kto powiedział, że nie można być wiecznie młodym? Oczywiście ma rację, drzemka czasu nie zatrzyma. Może jednak przyczynić się do spowolnienia procesów starzenia się organizmu. Dzięki systematycznym, regularnym drzemkom obniżamy swój biologiczny wiek organizmu. 
Oprócz antystarzeniowych właściwości, drzemki będą także sprzyjać niwelowaniu chorób układu sercowo-naczyniowego. Badacze z USA dowiedli, że 30-minutowy odpoczynek w ciągu dnia robiony kilka razy w tygodniu obniża ryzyko zachorowania o około 30%. 

Drzemka - jak powinna wyglądać? 

Aby nasz odpoczynek był dobry jakościowo i faktycznie przyniósł oczekiwane rezultaty należy zapewnić sobie odpowiednie warunki. Przede wszystkim zadbajmy o to, by pomieszczenie do spania było odpowiednio zaciemnione. Wybierzmy pokój, który jest najlepiej wygłuszony, a żadne stuki i puki nie będą nas rozpraszać. Zadbajmy o lekkie posiłki w ciągu dnia - pełny żołądek odbierze nam jakość snu. Najbardziej wartościowe drzemki odbywają się między 13:00 a 15:00. Drzemka idealna nie powinna trwać dłużej niż 30 minut. Starajmy się nie spędzać godzin w łóżku. Dłuższe spanie powoduje przechodzenie w inne fazy snu i w efekcie przynosi zmęczenie i dezorientację.

Drzemki potrafią być zbawienne dla naszego samopoczucia. Szereg zalet i świetny wpływ na wydajność udowadnia, że drzemka to zawsze naprawdę dobry pomysł! 

Zobacz też: Jak się zrelaksować? 5 najlepszych sposobów na relaks w domu ->>