Uporządkuj swoją przestrzeń

Uporządkowanie otaczającej cię przestrzeni i reorganizacja domu pozytywnie wpłynie na twoje samopoczucie i obniży poziom stresu. Po ciężkim dniu będziesz wracała do czystego, uporządkowanego domu, w którym łatwo się odprężysz i zregenerujesz siły.

Rozejrzyj się wokół siebie. Czy wszystko Ci się podoba? Czy nie masz za dużo rzeczy wokół siebie? Zacznij od miejsc, które najbardziej Cię drażnią. Zerknij do szafy. Może warto zrobić totalne wietrzenie garderoby, wyrzucić, oddać potrzebującym wszystko, w czym już nie chodzisz. Przyznaj, że masz sporo ubrań w rozmiarze, z którego już wyrosłaś, a masz nadzieje, że jeszcze kiedyś spodnie czy sweter będą na Ciebie pasować. Po pierwsze nie warto czekać, po drugie ubrania te mogą już nigdy nie wrócić do modowych łask, więc po co je trzymać?

Nie odpuszczaj również swojej łazience! Oczyść każdy zakamarek, wyrzuć stare ręczniki, gąbeczki. Sprawdź, czy w szafkach i szufladach nie trzymasz niepotrzebnych rzeczy z myślą, że może się kiedyś przydadzą. Bądźmy szczere, nigdy ich nie użyjesz.

Tę samą zasadę zastosuj w kuchni i pozostałych pokojach. Gwarantujemy, że gdy oczyścisz swój dom, poczujesz wielką radość, spokój i ulgę.

Zobacz tez:

Porządek w szafie – jak się do tego zabrać? ->>

Porzuć nałogi

Pijesz za dużo kawy, spędzasz wiele godzin przez ekranem telefonu, a może próbujesz rzucić palenie? W swoje Święto zadbaj o swoje zdrowie! Kawę zastąp zieloną herbatą. Nie sięgaj po telefon od razu po przebudzeniu, podczas posiłków ani wieczorem przed snem. Oszczędzisz swoje oczy i znajdziesz masę czasu na inne przyjemności, takie jak czytanie książek, rozmowy z bliskimi, albo po prostu wyciszenie głowy i myśli.

A co z paleniem? Nie ma co słodzić, wyrzucenie ostatniej paczki papierosów ze swojego życia to niełatwe zadanie. Nie poddawaj się jednak! Warto rozpisać plan, wprowadzić system drobnych nagród (ale nie w postaci czekolady!), wypracować nawyk sięgania po zdrową przekąskę (polecamy marchewki pokrojone w słupki), które przegryziesz zamiast szukać zapalniczki. Dobrym wyjściem jest również zwrócenie się o poradę do lekarza rodzinnego, który może zaproponować zastępczą terapię nikotynową. Co jednak zrobić, jeśli mimo podejmowanych wysiłków, wciąż odpalasz kolejnego papierosa?
Rozważ wtedy zamianę tradycyjnych fajek na tzw. „urządzenia bezdymne”, takie jak certyfikowane e-papierosy albo przebadane medycznie podgrzewacze tytoniu, przykładowo Iqosy. Dlaczego „bezdymne”? Ponieważ nie spalają tytoniu, tym samym nie powstaje śmierdzący i szkodliwy dym, brak w nich również substancji smolistych. A to właśnie ten toksyczny duet jest szczególnie groźny dla zdrowia palaczy, stanowiąc główną przyczynę rozwoju wielu chorób.
Rozwiązanie to nie jest oczywiście neutralne dla zdrowia, ale może stanowić „plan B” dla zatwardziałych palaczy. Pamiętaj jednak, że zawsze najlepsze będzie dla Ciebie bezwzględne rozstanie się z tym nałogiem, za co mocno trzymamy kciuki!

Oczyść swój umysł

Męczy Cię gonitwa myśli, nie możesz się skupić, a przeciążony po stresującym dniu umysł nie pozwala Ci odpocząć? To czas, by oczyścić głowę ze zbyt wielu bodźców.

Usiądź w spokojnym miejscu, odłóż telefon, laptop i to, co odciąga Twoją uwagę. Zamknij oczy, powoli i głęboko oddychaj. Myśl o tym, co miłe, przypomnij sobie najprzyjemniejszą rzecz, jaka przytrafiła Ci się w ciągu dnia.

Rozwiąż kilka łamigłówek lub krzyżówkę, wypełnij rysunek w kolorowance dla dorosłych (to naprawdę relaksuje i wciąga!). Napraw jakąś małą usterkę w domu albo upiecz ciasto. Neurolodzy z Uniwersytetu Browna dowiedli, że kiedy koncentrujesz swoją uwagę na jednej, pożądanej rzeczy, automatycznie pomijasz niechciane treści.

Nawet jeśli jest zimno albo pada, wyjdź na zewnątrz. Weź kilka głębokich wdechów, długo wypuszczając powietrze. Spójrz przed siebie, wybierz jeden punkt, na którym się skoncentrujesz. W ten sposób Twój umysł skupi się na opisie prostej rzeczy, co odciągnie przytłaczające Cię myśli.

Więcej o oczyszczaniu umysłu przeczytasz tutaj ->>

Zacznij ćwiczyć

Nie namawiamy Cię od razu na zapisanie się na siłownię czy bieganie wyczynowe. Zacznij od małych kroków. Mogą to być przysiady w domu, skakanie na skakance czy spacer.

Marsz na powietrzu wzmocni Cię i doda Ci sił. Spaceruj w tempie, ale bez forsowania się. Największe korzyści dla układu sercowo-naczyniowego daje energiczny marsz. Najlepszy jest w tempie 100 kroków na minutę. Wybierz swoją porę dnia, choć według badaczy, zdecydowanie lepiej jest spacerować rano niż wieczorem. Spacery pomagają schudnąć i wysmuklają całe ciało.

Więcej o tym jak prawidłowo spacerować, by schudnąć przeczytasz tutaj ->>

Pamiętaj, ruch to zdrowie i nic lepiej nie działa na nasze samopoczucie fizyczne i psychiczne, jak właśnie aktywność. Wielu lekarzy często powtarza, że ruch jest czasem najlepszym lekarstwem!

Zacznij robić to co naprawdę lubisz

Wieczny pośpiech sprawia, że robisz tylko to co musisz. A co by się stało, gdybyś raz zamiast przygotowywać obiad zamówiła danie na wynos lub zamiast sprzątać w każdą sobotę, raz odpuściła? Może w tym czasie poczytasz zaległe książki, obejrzysz film, który poleciła Ci przyjaciółka lub weźmiesz udział w zajęciach jogi online, na które nigdy nie miałaś czasu?

A może po ciężkim dniu potrzebujesz zregenerować ciało i umysł? Domowe spa, to będzie najlepsze rozwiązanie. Zamknij się w łazience, nie pozwól, by ktoś Ci przeszkadzał. Zapal świece o ulubionym zapachu, nalej do wanny dużo wody i dodaj ulubiony płyn. Ciepła kąpiel rozluźni ciało, świeca zapachowa ukoi zmysły, a odpowiednie kosmetyki nawilżą skórę. Nie spiesz się, to ma być czas dla Ciebie.

Zastanów się, czy wszystko musi być jak w zegarku. Spróbuj wygospodarować czas na swoją pasję i nie miej z tego powodu żadnych wyrzutów sumienia!

Pamiętaj, Dzień Kobiet to idealny moment, żeby pomyśleć o sobie. Zrób coś dla siebie by poczuć się dobrze we własnej skórze oraz w swoim najbliższym otoczeniu.