Wykreśl z jadłospisu potrawy smażone i zawierające cukier. Sięgnij po pieczywo graham, kasze, płatki, jogurt, kefr oraz warzywa. W ciągu dnia pij przynajmniej 1,5 l niegazowanej wody mineralnej.

Ekspresowa dieta zbilansowana - dzień pierwszy

Śniadanie:
1/2 szkl. płatków owsianych zalewamy 1/2 szkl. mleka krowiego lub roślinnego. Dodajemy 1 łyżkę orzechów włoskich i 1 małe pokrojone jabłko.

Lunch/obiad:
1/2 szkl. ciecierzycy z puszki mieszamy z 1 pokrojonym w kostkę pomidorem, posypujemy posiekaną bazylią i polewamy sosem winegret. Podajemy z 1 kromką pełnoziarnistego pieczywa.

Podwieczorek:
1 szkl. kefiru miksujemy z 1/2 średniego banana i 1 łyżeczką wiórków kokosowych.

Kolacja:
150 g grillowanego lub pieczonego w folii łososia podajemy z 1/3 brokuła ugotowanego na parze i 2 łyżkami ugotowanego pełnoziarnistego kuskusu. Dekorujemy plasterkiem cytryny i posypujemy posiekanym koperkiem.

Ekspresowa dieta zbilansowana - dzień drugi

Śniadanie:
2 kromki chleba graham smarujemy twarożkiem zrobionym z 1/3 kostki chudego białego sera, 1 łyżki jogurtu naturalnego i 6 startych lub posiekanych rzodkiewek. Posypujemy rzeżuchą.

Lunch/obiad:
2 garści liści szpinaku mieszamy z 1 jajkiem na twardo i pokrojonym w kostkę 1 małym upieczonym ziemniakiem. Polewamy 2 łyżkami sosu winegret.

Podwieczorek:
1 szkl. maślanki miksujemy z 1/2 szkl. malin i 1 łyżeczką siemienia lnianego.

Kolacja:
1 pierś kurczaka oraz 1/2 cukinii skrapiamy 1 łyżką oliwy i grillujemy lub pieczemy w folii. Posypujemy rukolą i podajemy z 1 pieczonym batatem.

Ekspresowa dieta zbilansowana - dzień trzeci

Śniadanie:
2 kromki chrupkiego chleba podajemy z 5 łyżkami pasty przygotowanej z wędzonej makreli, chudego białego sera, ogórka kiszonego i pokrojonej cebuli.

Lunch/obiad:
2 szkl. różyczek kalafiora skrapiamy 1 łyżką oliwy i pieczemy. Mieszamy z 1 łyżką posiekanego szczypiorku, garścią jarmużu, 3 łyżkami pokruszonej fety i 1 łyżką pestek słonecznika.

Podwieczorek:
1/2 szkl. jogurtu naturalnego miksujemy z 2 łyżkami musli i 1 szkl. soku pomidorowego.

Kolacja:
Ulubione warzywa kroimy i podsmażamy na 1 łyżce oliwy. Zalewamy bulionem warzywnym i gotujemy do miękkości. Podajemy z 1/2 szkl. białej gotowanej fasoli i pełnoziarnistymi grzankami.

Ekspresowa dieta zbilansowana - dzień czwarty

Śniadanie:
1/2 szkl. płatków orkiszowych i 1/4 szkl. suszonych śliwek lub moreli zalewamy wrzątkiem i odstawiamy. Mieszamy z 1/2 szkl. serka wiejskiego.

Lunch/obiad:
Kroimy 100 g pieczonego kurczaka i mieszamy z 1 garścią rukoli, 2 łyżkami kaszy bulgur, 1/2 szkl. pomidorków koktajlowych i 2 łyżkami pesto.

Podwieczorek:
1 szkl. jogurtu naturalnego miksujemy z 1 szkl. borówek i 1 łyżeczką musli.

Kolacja:
Dusimy 2 łyżki posiekanej cebuli i 150 g mielonego indyka. Dodajemy 1 szkl. passaty. Doprawiamy solą, pieprzem i roztartym czosnkiem. Podajemy z 1/2 szkl. pełnoziarnistego makaronu.

Ekspresowa dieta zbilansowana - dzień piąty

Śniadanie:
Na 1 łyżce masła smażymy lekko ściętą jajecznicę z 2 jajek. Posypujemy szczypiorkiem. Podajemy z sałatką z pomidora i 2 kromkami chleba graham.

Lunch/obiad:
1 udko z kurczaka nacieramy solą i 1 łyżeczką harissy. Pieczemy z 1/2 szkl. osączonej ciecierzycy i małą czerwoną papryką. Posypujemy kolendrą.

Podwieczorek:
1 szkl. kefiru miksujemy z 1/2 średniego banana i 1 łyżeczką wiórków kokosowych.

Kolacja:
Przygotowujemy gulasz ze 150 g indyka, 1 małej cebuli, 1/2 bakłażana i 1/2 puszki pomidorów. Podajemy z 3 łyżkami kaszy gryczanej.

Ogranicz sól

Jej nadmiar zatrzymuje wodę w organizmie, powodując obrzęki. Zalecane przez dietetyków dzienne spożycie soli to 5 g, czyli łyżeczka do herbaty. Zamiast soli dodawaj do dań zioła.