Klasyczny przepis na placki znajdziecie tutaj, a my przychodzimy z idealnym przepisem dla tych, którzy wolą zdrowsze i mniej kaloryczne rozwiązania.

Placki ziemniaczane z piekarnika – przepis

Składniki:

  • 500 g ziemniaków
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • 1 ząbek czosnku
  • sól i pieprz
  • opcjonalnie ½ pęczka natki pietruszki i 1 starta marchewka

Sposób przygotowania:

  1. Ziemniaki ścieramy na tarce i odstawiamy na 10 min.
  2. W tym czasie drobno siekamy cebulę, a z ziemniaków odciskamy nadmiar wody.
  3. Do odciśniętych ziemniaków dodajemy jajko, przeciśnięty przez praskę czosnek, cebulę, przyprawy i wszystko dokładnie mieszamy.
  4. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy go odrobiną oleju. Na blachę łyżką układamy masę formujemy na kształt placków.
  5. Blachę z plackami wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200°C i pieczemy przez 15 minut. Po tym czasie wyjmujemy blachę, obracamy placki do góry nogami i pieczemy jeszcze 10 minut.