Wybór materaca - markowy czy przypadkowy?

Najlepszym dowodem na to, że wciąż wielu klientów wybierających materac kieruje się wyłącznie jego ceną, jest fakt, że każdy sklep internetowy pozwala uszeregować oferowane w nim produkty w cenie od najniższej do najwyższej. I fakt, jest kilka sytuacji w których ma to uzasadnienie. Niemniej zwykle kiedy decydujemy się na zakup materaca, szukamy produktu, który służyć nam będzie przez co najmniej dekadę.
Dlatego jeśli zdecydujesz się nawet na najdroższy z dostępnych modeli renomowanej marki takiej jak Hilding, dzieląc jego cenę na 10 lat lub 120 miesięcy finalnie otrzymasz sumę niewiele większą od tej, jaką miesięcznie przeznaczasz na media!

Z jakich innych powodów nie warto jest kierować się jedynie ceną podczas wyboru materaca? 

Trzeba podkreślić jednak, że zakup materaca to inwestycja w zdrowie oraz dobre samopoczucie na co dzień. Liderzy branży nie tylko oferują produkty najwyższej jakości, ale także dają co najmniej kilkuletnią gwarancję na swoje materace - w przypadku Hilding jest to od 5 do nawet 15 lat.
Wybierając produkt uznanej marki możemy korzystać z kompleksowego wsparcia producenta na każdym etapie. Przed zakupem możemy porozmawiać ze specjalistą, który pomoże wybrać produkt najlepiej dopasowany do naszych potrzeb. Jeśli w naszym mieście nie ma punktu partnerskiego lub przed wizytą w takim miejscu wolimy się nieco dokształcić, możemy skorzystać z serwisu takiego jak sleepinghouse.pl, gdzie znajduje się obszerna baza wiedzy.

Sklep stacjonarny czy internetowy?

Materac zaliczany jest do tej grupy przedmiotów, które dobierać musimy bardzo indywidualnie. Pewne odczucia są bardzo subiektywne, stąd np. rady znajomych należy traktować może nie z przymrużeniem oka, ale niezobowiązująco. Szczególnie, kiedy zakup materaca rozważamy przede wszystkim z powodów zdrowotnych! 

Jednak co w sytuacji, kiedy po prostu lubimy móc porównywać produkty i wymieniać doświadczenia z innymi, bo właśnie to pozwala nam w pełni utwierdzić się co do słuszności wyboru? Porównanie wizualnie bardzo podobnych (lub nawet identycznych na pierwszy rzut oka) produktów możliwe jest np. na sleepinghouse.pl/133-materace-80x200. Taka strona pozwala nam szybko zrozumieć różnicę między poszczególnymi modelami, a wręcz udowadnia, że w przypadku materacy naprawdę liczy się wnętrze. 
Niedocenianą wartością dodatnią takich stron jest sekcja komentarzy - to z nich dowiedzieć się można o wszystkim, co zauważa się w miarę używania materaca, a o czym nie zawsze wspomina producent. Jeśli więc szukasz informacji o tym czy dany materac sprawdzi się w przypadku łóżka z regulowanym podgłówkiem, to sklep internetowy może się okazać prawdziwą kopalnią wiedzy. Natomiast na pytania oczywiste, np. o termin dostawy lub zasady czyszczenia, odpowie konsultant on-line!

Uniwersalne zasady dobierania materaca, czyli jak określić idealny poziom twardości nawet przez internet?

Jedną z najpopularniejszych i najczęściej podejmowanych kwestii dzielących zwolenników i przeciwników zakupów przez internet jest kwestia doboru twardości materaca. Jak lub raczej czy w ogóle da się ją określić bez osobistej wizyty w sklepie stacjonarnym, która pozwoli zrozumieć co w praktyce oznacza twardość H1 lub raczej czym różni się ona od twardości H4?

Zwolennicy zakupów internetowych zauważają, że materace jakie spotkać możemy w sklepie to modele wystawowe, pokazowe, stąd są one co najmniej mało wiarygodnym źródłem porównań. Przeciwnicy zaś zauważają, że każdy nowy materac wymaga czasu, by móc dopasować się do naszego ciała, czyli potrzebujemy kilku dni na to, by stwierdzić czy dokonaliśmy odpowiedniego wyboru. 

Prawda jest taka, że nie bez powodu niemalże każdy dobry sklep z profesjonalnymi materacami oferuje, np. możliwość testowania przez 14 dni. Producenci tacy jak Hilding dobrze wiedzą, że wpływ na to jak odbierać będziemy poziom twardości, może mieć między innymi pora dnia czy też panujące w danym dniu warunki biometeo. A zatem mamy kolejny mocny argument przemawiający za tym, by wybierając materac szukać ideału w kolekcjach renomowanych marek!

Co więcej symbole H1 czy H4 to nie przypadkowe cyfry - im twardszy jest materac, tym jest ona wyższa. Parametr ten powinno dopasowywać się do wagi osoby, która będzie sypiać na danym materacu. Materace bardzo miękkie są idealne dla osób bardzo lekkich (do 60 kg) oraz dzieci; ciężsi użytkownicy będą się na pewno na nich zapadać i ich kręgosłup nie otrzyma właściwego wsparcia. Natomiast materace bardzo twarde sprawdzą się u osób o większej masie ciała, powyżej 100 kg - lżejsze będą odczuwać mocny dyskomfort.

***** 
Założona w 1939 r. w Szwecji firma Hilding Anders jest wiodącym producentem materacy na rynku. Obecna na Polskim rynku od 2001 roku firma podbiła serca Polaków wysoką jakością i skandynawskim stylem. W swoim portfelu firma posiada marki takie jak Hilding, Curem, Jensen, Bedding oraz Carpe Diem. Poza własną produkcją Hilding tworzy również materace dla marek takich jak Agata, Amazon BRW, Sleepmed i wielu innych.