Zakupy ze smartfonem

Gdy myślimy o kliencie kupującym w internecie, zwykle mamy przed oczami osobę, która korzysta z tradycyjnego komputera lub laptopa. Tymczasem większość klientów sklepów internetowych chce kupować w dowolnym miejscu i chwili, używając do tego dowolnego urządzenia mobilnego z dostępem do sieci – smartfona lub tableta. Ten segment rynku, zwany m-commerce, rośnie najszybciej ze wszystkich. Visa prognozuje, że do końca 2020 r. ponad połowa płatności Visa w Europie będzie dokonywana właśnie w ten sposób.

zakupy-ze-smartfonem
Shutterstock

Co to znaczy dla osoby, która prowadzi e-sklep?

Dla wszystkich, którzy prowadzą sklepy internetowe to przede wszystkim sygnał, żeby dostosować strony i płatności od użytkowników mobilnych. Wygoda korzystania ze strony, łatwość robienia zakupów i bezpieczeństwo płatności za pomocą karty – to elementy, które powinny być w centrum uwagi każdego e-sprzedawcy.

Naszym zdaniem warto więc:

  • Stronę sklepu zaprojektować tak, by automatycznie dostosowywała się do urządzenia mobilnego (służy do tego technika projektowania Responsive Web Design). Dzięki temu nasz potencjalny klient nie przerwie zakupów w połowie tylko dlatego, że strona źle działa na jego urządzeniu.
  • Dać klientom maksimum wygody i bezpieczeństwa i umożliwić im płatności kartą – to rozwiązanie jest nie tylko bardzo bezpieczne, ale też wygodne, szczególnie gdy klient będzie mógł zapisać dane karty w swoim profilu, tak aby przy kolejnych zakupach miał możliwość zapłacić za nie „jednym kliknięciem”.

--

Autorem artykułu jest Adrian Kurowski, Dyrektor Visa Europe w Polsce.

adrian-kurowski-visa

Więcej informacji na stronie www.visa.pl.