Zjada cię stres, że mogłabyś żyć lepiej, być ładniejsza, mieć większe osiągnięcia. Pora skończyć z tym myśleniem. Jeśli zaakceptujesz siebie, będziesz miała na co dzień lepsze życie, bo spędzisz je z kimś, kogo naprawdę lubisz. Co może w tym pomóc?

Po pierwsze: nie narzekaj

Przy kolejnej pokusie, by się pożalić, jak masz źle, powiedz w myśli „stop” i zamiast narzekać, zastanów się, jakie są plusy twojej sytuacji (zawsze jakieś są), czego cię ona nauczyła, jakie możesz znaleźć wyjście. Narzekając, zatruwasz sobie życie. To jakbyś wylewała na nie szarą farbę, która przykrywa wszystkie jego barwy.

Żyj tu i teraz

Oglądasz w kinie film, ale już się martwisz, że jutro czeka cię dużo pracy. Siedzisz z koleżanką przy winie, lecz się nie cieszysz tą chwilą, tylko w głowie kołacze ci się myśl, że powinnaś zrobić pranie, a pojutrze czeka cię trudna rozmowa z szefem. Żeby poczuć się dobrze ze sobą, trzeba żyć tu i teraz. Cieszyć się chwilą, którą właśnie przeżywasz, bo wtedy tylko ona się liczy. Nie zadręczaj się tym, co i tak nastąpi. Doceniaj to, czego doświadczasz w tej chwili. 

Nie porównuj się z innymi

Nabijasz sobie głowę tym, że koleżanka ma ciekawszą pracę, sąsiadka ładniejszy dom, kuzynka lepszą figurę niż ty. Ale co z tego? Nie wiesz, jak naprawdę wygląda życie tych osób. Zastanów się, czy ty rzeczywiście czułabyś się najszczęśliwsza, mając to, czego zazdrościsz innym. Masz swoje życie, skup się na sobie, ciesz się tym, co masz. To może byc znacznie więcej, niż mają ci, do których się porównujesz.

Na nic nie czekaj

Większość życia marnujemy na czekanie. Na miłość życia, na lepszą pracę... A życie nie czeka. Jesteś singielką i frustruje cię to, że nie masz z kim pojechać na wakacje? Zapisz się w biurze podróży na wyjazd grupowy. Może kogoś poznasz, a przy okazji będziesz miała z kim spędzić urlop. Masz pracę, która nie spełnia twoich ambicji? Nie czekaj, aż ktoś da ci lepszą ofertę,
tylko codziennie przeglądaj ogłoszenia, wysyłaj CV, idź na kurs doszkalający. 

Pomyśl, czego potrzebujesz

W gonitwie obowiązków znajdź choćby kilka minut w ciągu dnia, by się zatrzymać, usiąść w ciszy i zadać sobie pytanie: „Czego ja teraz tak naprawdę potrzebuję?”, „Czy to, za czym tak gonię, czym się teraz tak bardzo stresuję, ma dla mnie znaczenie?”. 

Wyeliminuj toksycznych ludzi

Żyj ekologicznie i unikaj trucizn, jakich dostarczają nam ludzie. Przestań spędzać czas z tymi, którzy są nieżyczliwi, odetnij się od koleżanek, które spotykają się z tobą tylko po to, byś była dla nich lustrem, przed którym poczują, że są lepsze. Zerwij kontakty z ludźmi, którzy cię wykorzystują i na których nie możesz liczyć.

--

Zobacz też: 7 nawyków, które zmniejszają stres >>>