Co roku przy zmianie pory roku ten sam problem – wypadające włosy. Każdy z nas przez to przechodzi, u niektórych jest to prawie niezauważalne, a u innych od razu widać utratę gęstości. Oczywiście wypadanie włosów jest naturalne, codziennie wypada nam od 50 do 100 włosów. Jest to efekt naturalnego cyklu życia włosów, stare włosy wypadają i robią miejsce dla nowych. Jesienią wypadanie włosów może zwiększyć się do ok. 150 włosów dziennie.

Jakie są powody sezonowego wypadania włosów?

Wzmożone wypadanie włosów najczęściej zauważamy jesienią i wiosną jest to spowodowane wieloma czynnikami:

  1. Włosy są osłabione po lecie lub po zimie – zarówno lato jak i zima są bardzo ciężkim czasem dla włosów. Włosy są wtedy narażone na szkodliwe czynniki zewnętrzne tj. mróz, promienie słoneczne i częsta zmiana temperatur.
  2. Włosy reagują na zmiany nasłonecznienia i temperatury – nasz organizm przestawia się z jednej pory roku na drugą, ma wtedy inne potrzeby. Efektem tego może być zwiększone wypadanie włosów.
  3. Stres i gorsze samopoczucie – przesilenia często wiążą się z negatywnym biometem, powoduje to częste zmiany nastrojów, gorsze samopoczucie i zwiększony stres. To również ma wpływ na nasze włosy i może powodować zwiększone ich wypadanie i ogólne osłabienie.
  4. Zmiany hormonalne – nasz cykl biologiczny dostosowuje się do panującej pory roku, a cykle hormonalne różnią się od siebie w zależności od sezonu. Widzimy to na naszej skórze, włosach i paznokciach.

Co zrobić, żeby zatrzymać wypadanie włosów?

Dobra dieta i nawyki pielęgnacyjne na pewno nie zaszkodzą podczas zwiększonego sezonowego wypadania włosów. Czesz włosy codziennie, płucz włosy chłodniejszą wodą i używaj odpowiednich kosmetyków, najlepiej bez silnych detergentów i z dodatkiem kreatyny.

Zobacz jakie są domowe sposoby na wypadające włosy:

9 domowych sposobów na wypadające włosy

5 domowych sposobów na wypadające włosy

Jeżeli chodzi o diety to najlepsze będą te bogate w witaminy A, E, F i B (B4, B5, B6, B8), kwasy tłuszczowe, miedź, żelazo i magnez. Świetnie sprawdzają się również aminokwasy: metionina i cysteina, wchodzące w skład keratyny zapobiegającej wypadaniu włosów, arginina wspomaga wzrost włosów, a glutamina je wzmacnia. Warto dodać do swojego menu produkty, które są bogate w te witaminy, minerały i aminokwasy. Na talerzach powinny częściej gościć ryby, jajka, rośliny strączkowe, oleje roślinne (oliwa z oliwek, olej lniany, olej z orzechów włoskich), ostrygi, a na deser migdały i gorzka czekolada.

Oczywiście jeżeli wypadanie włosów jest długie, uciążliwe i niepokojące należy skontaktować się ze specjalistą – trychologiem. Określi on jaki jest powód zwiększonej utraty włosów, pomoże wybrać odpowiednie leczenie i dobierze odpowiednie kosmetyki.