Jak pozbierać się po rozstaniu - Spójrz prawdzie w oczy

Specjaliści mówią, że jednym z psychologicznych mechanizmów obrony przed bólem jest idealizowanie przeszłości. Zachęca to do trzymania się toksycznej relacji, co powoduje jeszcze większy ból. Pierwszym zadaniem domowym w procesie rozstawania powinno być stworzenie osi czasu całego związku, z podkreśleniem każdej chwili, która wbiła nam się w pamięć i stanowiła kolejny gwoździk do trumny tej relacji. Zauważysz wtedy wyobrażenia, które często stanowią po prostu krzywy obraz („Zawsze traktował mnie tak dobrze!” – a właściwie to było kilka sytuacji...). Albo toksyczne chwile tej relacji (np. wpędzanie się w poczucie winy albo poniżanie itp.). Bez tego nie ruszymy do przodu, tylko zawsze będziemy pytały siebie, czy naprawdę dobrze zrobiłyśmy.

Jak pozbierać się po rozstaniu - Skończ idealizować partnera

Po rozstaniu konieczne jest, aby przestać rozpamiętywać dobre cechy partnera. Każdy człowiek posiada dobre i złe strony, natomiast patrząc wstecz w chwilach słabości, łatwiej jest wspominać te pozytywne aspekty człowieka. Skończ filtrować w głowie wszystkie miłe słówka, które kiedyś powiedział twój partner, czy momenty w których udawało mu się ciebie pocieszyć. Ważne jest żebyś wiedziała, że nie wszyscy ludzie do siebie pasują. Na początku relacji nie zastanawiasz się głębiej nad tym jaki jest twój partner. Po prostu jest Ci z nim dobrze, więc nie myślisz o jego konkretnych cechach charakteru czy zainteresowaniach. Dopiero z biegiem czasu możesz dość do tego, że szybko kończą wam się wspólne tematy, a dookoła roi się od osób z którymi chętniej wymieniłabyś parę zdań. Nie masz wpływu na to czy człowiek, którego kochałaś przez rok, nie będzie już bliski twojej duszy po tym jak zmienisz otoczenie czy zainteresowania. Tylko nie zapominaj, każdy ma swoje wady i zalety!

Jak pozbierać się po rozstaniu - Skup się na rozwoju osobistym

Udowodnione jest, że realizując swoje prawdziwe pasje i zainteresowania, zapominamy na jakiś czas o tym co się dzieje w świecie zewnętrznym. Dlatego pora abyś skupiła się na tym co jest ważne tylko dla Ciebie. Taniec, malowanie, a może długie spacery z psem? To idealny moment, aby wrócić do pasji które Cię uszczęśliwiają, a których nie mogłaś realizować będąc z partnerem np. przez brak czasu. Rozwijaj się, odkrywaj swoją osobowość, tak abyś wiedziała co lubisz i czego potrzebujesz. Będąc bardziej świadomą tego kim jesteś, łatwiej Ci będzie później znaleźć partnera. Będzie on wiedział, że jesteś zdecydowaną kobietą, która nie pozwoli sobie w kaszę dmuchać, a także potrafi otwarcie i szczerze powiedzieć o swoich potrzebach. Nie każdy lubi być sam, ale czas spędzony samemu, a dodatkowo dobrze spożytkowany, może naprawdę pozytywnie wpłynąć na twoje życie!

Jak pozbierać się po rozstaniu - Nie znajduj zamiennika!

Możesz się czuć przez dłuższy czas jak połowa czegoś, niepełnowartościowa jednostka. To naturalne. Dlatego kolejnym krokiem jest przypomnienie sobie, kim jesteś, czego chcesz, co lubisz, czego nie lubisz, czego pragniesz w życiu dla siebie i jaki związek byłby dla Ciebie najbardziej „rozwojowy”. Najgorsze rozwiązanie to znalezienie sobie jakiegoś faceta – pocieszki. Nie rób tego ani sobie, ani innym ludziom. Pobądź trochę sama. Spotykaj się z ludźmi, chodź na niezobowiązujące randki z różnymi facetami, ale nie angażuj się. Musisz najpierw poczuć się dobrze sama ze sobą – wtedy będziesz gotowa.

Jak pozbierać się po rozstaniu - Ktoś na kogo możesz liczyć

Po rozstaniu bardzo ważne jest, aby spotykać się z osobami, które realnie i pozytywnie wpływają na twoje zdrowie psychiczne. Ogranicz puste kontakty, znajome które żywią się sensacją. Takie znajomości mogą jedynie pogorszyć twój stan, gdyż nie poczujesz w nich żadnego oparcia. Postaw natomiast na osoby empatyczne i pełnie zrozumienia, które mają wobec ciebie dobre zamiary. To one pomogą Ci przejść przez najgorszy stan - smutku i lęku przed byciem samemu. Kochający przyjaciele sprawią, że poczujesz wsparcie i odnajdziesz pozytywne myślenie.