Sposób na relaks nr 1 - długa kąpiel

Jak się zrelaksować po ciężkim dniu? Najlepiej w wannie! Gorąca woda, dużo piany i olejki eteryczne to przepis na sukces. Ustaw kilka świec, przygotuj wino lub chłodny napój i delektuj się kilkugodzinną, odprężającą kąpielą.

Gorąca woda świetnie radzi sobie z napięciem, pomagając w rozluźnianiu mięśni. Z kolei aromaterapia działa kojąco na umysł, dlatego warto do kąpieli dorzucić kilka kropli pachnącej substancji. Wiele z olejków eterycznych działa również leczniczo, niwelując bóle głowy, stawów czy działając regeneracyjnie na skórę. Relaks w wannie pomoże ci więc zapomnieć o trudach minionego dnia, jak również podziała odprężająco na twoje ciało.

Najlepiej przygotować sobie coś, czym będziesz mogła się zająć w trakcie relaksu w wannie. Dobra książka, gazeta lub ciekawy serial umilą ci czas i dodatkowo pomogą oderwać myśli od problemów. 

Sposób na relaks nr 2 - kontakt z naturą

Jak się zrelaksować i odpocząć od codziennego zgiełku? Udać się w ciche, spokojne miejsce pośród zieleni i delektować się naturą. Relaks w ogrodzie, lesie czy na spacerze odosobnioną ścieżką to świetny sposób na uspokojenie nerwów i wyciszenie emocji. Dzięki bliskości natury twoje procesy myślowe zaczynają działać w nieco inny, bardziej spowolniony i harmonijny sposób. Zmienia się również twój sposób odbioru bodźców.

Stworzenie w ogrodzie lub na balkonie oazy spokoju również może być relaksujące, zwłaszcza dla osób lubiących aktywny odpoczynek. Otoczenie się roślinnością pozwoli ci zaczerpnąć głębszy oddech i wyciszać emocje w przyjaznym dla ciebie środowisku. Ponadto, kolor zielony działa na umysł ludzki odprężająco i relaksująco. Osobom borykającym się z chandrą i depresją poleca się przemalowanie ścian właśnie na zielono.

Sposób na relaks nr 3 - domowe SPA

Jak się zrelaksować, spędzając czas w domowych pieleszach? Zadbać o swoją urodę i dobre samopoczucie! Pielęgnacja włosów, skóry i paznokci pozwoli ci skoncentrować się na twoich potrzebach i poczuć się lepiej. Domowe SPA to świetna regeneracja zarówno dla twojego ciała, jak i umysłu.

Warto przede wszystkim wyznaczyć sobie minimum 3 godziny jako swój czas relaksu. Następnie stwórz odpowiednią atmosferę, włącz nastrojową muzykę i nałóż na twarz oczyszczającą maseczkę. Możesz skorzystać z gotowych kosmetyków, jak również przygotować domowe specyfiki z ogólnodostępnych produktów.

Połączenie żółtka jaja kurzego, pięciu łyżek oliwy z oliwek oraz łyżki miodu to przepis na naturalną, odżywczą maskę do włosów. Miód świetnie pielęgnuje również suche i spierzchnięte usta. Z kolei połączenie zmielonej kawy z olejkiem kokosowym pozwoli na uzyskanie domowej roboty peelingu do twarzy i ciała. Taki kosmetyk działa na twoją skórę oczyszczająco i nawilżająco, a do tego pięknie pachnie!

Sposób na relaks nr 4 - wieczór z książką

Jak się zrelaksować na co dzień? Najlepiej poprzez zanurzenie się w innym świecie. Wciągająca, ciekawa książka pomoże ci oderwać myśli od bieżących spraw i problemów. Czytanie poszerza twoją wiedzę i horyzonty, działając korzystnie na twój samorozwój.

Czytanie książek to jeden z najlepszych sposobów na relaks. Dzięki niemu jesteś w stanie wyciszyć swoje emocje i skupić się na opowiadanej historii. Czytanie rozwija również twoją zdolność do empatii, ponieważ w jego trakcie musisz wczuwać się w położenie bohaterów.

Dzięki czytaniu książki na 30 minut przed snem unikasz patrzenia w ekran komputera, telewizora lub telefonu. To z kolei wpływa znacząco na poprawę jego jakości i długości. Zdrowy sen to spokojniejsza, bardziej zrelaksowana i zdrowsza ty. Warto więc wymienić telefon na książkę i zagłębić się w lekturze.

Sposób na relaks nr 5 - aktywny odpoczynek

Jak się zrelaksować i wyrzucić z siebie negatywne emocje? Postaw na aktywny wypoczynek! Trucht dookoła parku, przejażdżka rowerowa czy zajęcia jogi to świetny sposób na zrelaksowanie poprzez ruch. Dzięki aktywności fizycznej możesz pozbyć się negatywnych myśli, odświeżyć umysł i pozwolić mu na odprężenie.

Ruch jest ważny nie tylko przy odchudzaniu. Przede wszystkim pozwala on na utrzymanie dobrej kondycji, a tym samym lepsze samopoczucie. To, jaką formę aktywności fizycznej wybierzesz nie jest ważne. Zarówno pływanie, jak i nordic walking powodują napinanie i rozluźnianie mięśni, dzięki którym zmagazynowany w nich stres jest uwalniany.

Istotne jest również to, co w trakcie ruchu dzieje się w twoim mózgu. Aktywność fizyczna stymuluje produkcję endorfin, zwanych hormonami szczęścia. To one odpowiadają za uczucie przyjemnego zmęczenia, odczuwane po wyczerpującym treningu. Endorfiny są bardzo istotne, ponieważ likwidują one kortyzol, czyli hormon stresu. Dzięki regularnemu ruchowi, a tym samym wytwarzaniu ich będziesz więc o wiele spokojniejsza i bardziej zrelaksowana.