Karma wraca? Jak i dlaczego? 

Czym jest karma i skąd się wzięła? Pojęcie karmy obecne jest w wielu religiach i poglądach filozoficznych, w tym w religii buddyjskiej czy hinduizmie. Wyznawcy tych religii uznają, że każdy czyn w życiu ma swoją przyczynę i skutek. Świat złożony jest z małych elementów, które wzajemnie na siebie oddziałują. Karma określana jest również jako działanie: dobre lub złe. Zależnie od tego, co zrobiliśmy, możemy spodziewać się od losu tego samego. Jeżeli coś od siebie damy - wypuścimy w świat daną energię ( bo we wszystkim co robimy jest jakaś energia), to wróci to do nas bardzo szybko. W religii buddyjskiej karma rozumiana jest jako czyn: dobra karma to dobre zachowania, które wracają jako chwile szczęśliwe, a zła to czyny złe, naganne, które wracają pod postacią nieszczęść. Hinduizm postrzega karmę jako dar od Boga. Zła karma, czyli cierpienie to odpowiedź na złe zachowanie. Istotne jest w tym wypadku odkupienie czynu, czyli naprawienie błędu lub wykonanie dobrego uczynku w zamian. Czy w to wierzyć? To już zależy od tego, co wy same wewnętrznie uważacie za prawdziwe.

Jak można sprowadzić do siebie sprzyjający los?

Sposobów jest wiele. W zależności od tego czy wierzysz w istnienie karmy, czy nie, niezaprzeczalne jest, że pozytywne myślenie i wizualizacja celów pomaga nam w ich późniejszej realizacji. Myśli i słowa to wibracje mające wpływ na otaczający nas świat. Są intencjami, które wysyłamy na zewnątrz. Tak działa prawo przyciągania – uniwersalne prawo działające we wszechświecie. Odwołują się do niego fizycy kwantowi i niektórzy psycholodzy. Podkreślają, jak wielką wagę mają myśli i wypowiadane słowa oraz emocje towarzyszące tym słowom.

Najprostsze sposoby, jak nauczyć się wykorzystywać moc pozytywnego myślenia

  • Przemyśl, które rzeczy są dla ciebie bardzo trudne i stresujące, i jeżeli możesz wyeliminuj je ze swojego życia. Czasami to naprawde proste, bardzo szybko odkryjesz jak dużo rzeczy brałaś niepotrzebnie na swoje barki.
  • Zastanów się przez chwilę, jak często mówisz do siebie w myślach. O czym myślisz? Jaka jest jakość twoich myśli? Czy są pozytywne i lepiej się po nich czujesz, czy też wprawiają cię w złe samopoczucie? Często w myślach krytykujemy siebie, innych i świat. Jeśli wysyłamy krytykę na zewnątrz, wraca ona do nas z taką samą częstotliwością.
  • Wizualizuj sobie siebie w "wymarzonych" sytuacjach. Wyobrażaj sobie moment, gdy szef awansuje cię w pracy, siebie uprawiającą jakiś piękny sport, czy gotującą zdrowe posiłki. Wszystko to naprawdę sprawi, że marzenia zamienią się po jakimś czasie w rzeczywistość. Ważne jest jednak, żeby naprawdę wierzyć w siebie i zmianę swojej sytuacji.
  • Oddychaj i bądź obecna sama ze sobą. Praktykuj to codziennie chociaż po 5 minut - oddech, odczuwanie swojego ciała i emocji. Wystarczy cisza, kawałek podłogi, i wygodna pozycja - najlepiej nie leżąca, żeby przypadkiem nie zasnąć. W codziennym natłoku bodźców nie ma czasu, na skupienie się na swoim komforcie psychicznym. Odczuwaj, oddychaj i dowiaduj się czego potrzebuje twoje ciało i umysł. Nikt lepiej tego nie wie, niż ty.