1. Szczotkowanie

Ujędrnianie skóry zacznij od codziennego szczotkowania ciała suchą szczotką z naturalnego włosia. Zacznij od stóp i kieruj się w stronę pośladków. Następne w kolejności są ręce, brzuch, piersi i plecy. Taki masaż pobudzi krążenie i przywróci elastyczność naskórka.

2. Pilling

Pielęgnację warto uzupełnić regularnymi pillingami całego ciała. Wykonuj je 2 razy w tygodniu podczas kąpieli. Możesz sięgnąć po kosmetyk z zawartością kofeiny, który szybciej pomoże zwalczyć cellulit. Na koniec zrób sobie prysznic ciepłą, a następnie zimną wodą.

3. Balsamy ujędrniające skórę

Same w sobie nie zdziałają cudów, ale są ważnym elementem walki o ujędrnianie skóry. Stosuj je po kąpieli i (koniecznie) po wykonaniu pillingu, który złuszcza naskórek. Dzięki temu składniki odżywcze balsamu szybko się wchłoną.

4. Zapisz się na masaż

Wiele gabinetów kosmetycznych ma w swojej ofercie masaże antycellulitowe i ujędrniające skórę. Warto wykupić pakiet kilku zabiegów, które w połączeniu z dietą i aktywnością fizyczną powinny przynieść dobre efekty.

5. Pij dużo wody

Cellulit często jest efektem zaburzenia krążenia limfy. Podczas walki z pomarańczową skórką i brakiem jędrności naskórka nieoceniony jest więc ruch, a także... duża ilość wypijanej wody! Warto też sięgnąć po bogate w krzem napary z pokrzywy i skrzypu.

6. Dbaj o dietę

Jedź warzywa i owoce bogate w witaminy A i C, które opóźniają starzenie się naskórka. Nie zapominaj o będącej źródłem cynku kaszy gryczanej i sezamie, a także o zawartym w mięsie i jajach siarce. One również mają znaczenie, gdy zależy ci na ujędrnieniu skóry.