Nie wszystkie ćwiczenia są odpowiednie dla każdej z nas i to nie tylko ze względu na kondycję czy stan zdrowia. Ważny jest przede wszystkim cel, do którego dążysz. Inny trening wybierzesz, gdy chcesz schudnąć, inny, jeżeli zamierzasz wyszczuplić określone partie ciała, a jeszcze inny, gdy masz stresującą pracę i trening ma cię uspokoić

Gdy jesteś zestresowana i nieustannie spięta

Zbyt intensywne ćwiczenia mogłyby podnieść w organizmie poziom kortyzolu, hormonu stresu, i zamiast odprężyć, spowodować dodatkowy wzrost napięcia. Decydując się na gimnastykę, wybierz dla siebie zajęcia spokojne. Sprawdzą się pilates, stretching czy joga. Bardzo efektywny, choć ostatnio mniej popularny jest również callanetics.

Gdy wyzwaniem jest nadmiar kilogramów

Wskazaniem dla ciebie jest połączenie odpowiedniej diety z ćwiczeniami. Taki duet zapewni optymalny efekt. Jeśli postawisz tylko na treningi, może się zdarzyć, że wskazówka wagi, zamiast w dół, powędruje w górę, bo rozbudujesz cięższe niż tłuszcz mięśnie. Choć sylwetka stanie się bardziej kształtna, niekoniecznie ubędzie ci centymetrów w obwodzie bioder czy ud. Najlepsze będą więc treningi cardio (pływanie, jogging, skakanie na skakance). Sprawdzą się też zajęcia taneczne, np. zumba. Lubisz fitness? Zapisz się na TBC lub beach body.

Sprawdź też: 5 treningów, dzięki którym schudniesz jeszcze przed wakacjami >>>

Jesteś szczupła, ale twojemu ciału brakuje jędrności

To częsty problem osób, które większą część dnia siedzą przy biurku, lub tych, które w krótkim czasie sporo schudły. Wiotczenie skóry nasila się też z wiekiem. Jeśli chcesz zawalczyć o sprężyste ciało, zdecyduj się na zajęcia na siłowni. Idealne będą treningi kształtujące mięśnie. Wypróbuj ćwiczenia z maszynami – na dolne partie ciała, i z ciężarkami na górne partie, czyli ramiona i klatkę piersiową. Odpowiednie będą też fitness z piłką oraz kalistenika – trening siłowy, w którym wykorzystuje się ciężar własnego ciała.

Twoja kondycja wymaga wzmocnienia

Wbrew pozorom to nie tylko problem osób, które nie uprawiają sportu. Zadyszka spowodowana wysiłkiem zdarza się również tym, którzy ćwiczą, ale wykonują od dłuższego czasu jeden rodzaj treningu. W pewnym momencie ciało się przyzwyczaja i nie reaguje na kolejne dawki aktywności. Dobrym sposobem na wzmocnienie kondycji jest codzienny półgodzinny spacer. Z ćwiczeń wybierz treningi cardio
(pływanie, jogging), zajęcia z elementami boksu i treningi fitness, jak TBC, ABT czy beach body – byle były urozmaicone.

Chcesz poprawić wygląd i sprężystość mięśni

Postaw na treningi siłowe, czyli ćwiczenia z maszynami albo ze sztanga, oraz ćwiczenia z małymi obciążeniami (np. z hantlami), za to z dużą liczbą powtórzeń. Dla ciebie są również kalistenika i ćwiczenia z gumą. Z treningów fitness wybieraj te przeznaczone na poszczególne partie ciała, np. ramiona i plecy lub pośladki, uda czy brzuch.

--

Sprawdź też: Płaski brzuch bez diety >>>

Najlepsze ćwiczenia na pośladki >>>