Co kryją Twoje oczy?
Zostawmy na chwilę Kaśkę w spokoju i zajrzymy dzisiaj w Twoje oczy. Kiedy ostatnio w nie patrzyłaś? Może nigdy? To dzisiaj będzie Twój pierwszy raz. Pewnie codziennie w przelocie zaglądasz w lustro, aby sprawdzić jak wyglądasz w nowym swetrze, albo jak komponuje się nowa spódnica z bluzką. Pytam jednak o patrzenie w lustro takie głębokie, nie na chwilę. Wiesz, że patrzenie w oczy jest oznaką zainteresowania, tworzy poczucie bliskości? Daj sobie dzisiaj zainteresowanie, poczuj bliskość ze sobą! Mam dla Ciebie zadanie, ustaw zegarek na 4 minuty i przez ten czas patrz w swoje oczy.
Po zrobieniu zadania wyjmij kartkę i pisz.
- Co czułaś patrząc w lustro? Jakie emocje Ci towarzyszyły?
- Spójrz w lustro i powiedź kogo tam widzisz? (Opisz jak siebie postrzegasz, co do siebie czujesz)
- Co w sobie lubisz?
•    Za co sobie dziękujesz?
Cała sobą poczuj, że jesteś kompletna, pełnowartościowa. Nie wystarczy tylko mówić “jestem ok” w ramach pozytywnego myślenia. Aby to pogłębić trzeba to poczuć całą sobą. Musi stać się jedność ciała, umysłu i ducha. Bez zbędnych sprzeczności.

Jakie przekonania wybierasz?
Mamy zakorzenione w sobie często przekonania, które uniemożliwiają nam patrzenie na siebie jako osoby kompletne. W naszej głowie zakotwiczają się zdania, osądy oparte na przeświadczeniu o jego prawdziwości. Słyszałaś kiedyś w swojej głowie: „Nic mi nie wychodzi”, „nie jestem dość dobra, aby to zrobić”? Znasz to? Z psychologicznej perspektywy nie ma czegoś takiego jak obiektywna rzeczywistość. Uff… każdy z nas tworzy własny obraz przekonań przez zdobyte doświadczenia, myśli i emocji. Idąc tym tropem możemy zauważyć światełko w tunelu i zacząć zauważać (najlepiej zapisywać) destrukcyjne przekonania, aby obok zapisywać wspierające. np. Nie jestem asertywna - Poszukaj w głowie sytuację, gdy zaznaczyłaś swoje granice. Powtarzając daną myśl nadajemy jej moc. To od Ciebie zależy, które przekonanie chcesz w sobie pielęgnować.


5 kroków wzmacniających Twoje przekonanie - Jestem OK!
•    Zadbaj o swoje potrzeby. Wypisz codziennie rano 5 potrzeb, o których chcesz pamiętać i na które chcesz mieć czas np. kawa wypita w ciszy, wieczorna kąpiel, uważny spacer. Każda rzecz związana z zaspokajaniem Twoich potrzeb jest ważna, dlatego wpisz ją proszę od razu w kalendarzu. Zaznacz datę i godzinę, kiedy swoją potrzebę spełnisz.  
•    Praktykuj wdzięczność. Człowiek szybko przyzwyczaja się do dobrego, gdy mamy kogoś, coś na co dzień, to powszednieje. To naturalny proces, jednocześnie jednak sprawia, że stajemy się mniej radośni z tego co mamy, dążymy do tego by mieć cały czas więcej, żeby z każdą nowością przeżywać ekscytację. Wieczorem przed snem w myślach lub na papierze zapisz swoje wdzięczności: za co jesteś sobie wdzięczna, za jakie rzeczy obok, może ciepłą kołdrę, kubek herbaty? Za jakie umiejętności wykorzystane obecnego dnia?  
•    Przestań krytykować siebie i innych. Wiesz, że ocenianie siebie i innych jest najłatwiejszym sposobem, aby nie przyglądać się danej sytuacji głębiej tylko powierzchownie? Nie udało Ci się zdać egzaminu i myślisz “jestem durna, do niczego się nie nadaje”. A gdyby te słowa zamienić na pytania? Gdzie popełniłam błąd, jak mogę to poprawić? Czego potrzebuję, aby to zrobić?  
- Dbaj o swój rozwój kompetencji. Jeśli zauważasz, że jesteś dobrą kucharką – przygotuj kolację dla przyjaciół. Jeśli jesteś dobrą pisarką – zapisz się na kurs pisarski. W skrócie – zdefiniuj swoje podstawowe umiejętności i znajdź możliwości i sytuacje, które je uwydatnią.
- Podaruj sobie sprawczość. Poczucie własnej skuteczności oznacza, że jako człowiek czujesz się zdolna do tego, aby „stawić czoło” wydarzeniom, jakie kreuje przed Tobą otaczająca rzeczywistość. Nie musisz przed każdym wydarzeniem w życiu pytać o zdanie innych. Sam podejmij decyzję. NIe wyszło? Nie ma problemu, spróbowałaś i tego sobie pogratuluj. Dałaś sobie idealny prezent poczucie sprawczości.

BYCIE ze sobą
Nie musimy być idealne, perfekcyjne, gdy jesteśmy OK. Zróbmy sobie przestrzeń na tak ważne w obecnym świecie BYCIE ze sobą. Bycie nie oznacza scrollowania telefonu na mediach społecznościowych czy poszukiwania nowego serialu. Bycie ze sobą oznacza uważność, chęć poznania siebie, swoich potrzeb.
 Nie przyglądaj się ślepo Kaśce, ale zadbaj o siebie i swoje potrzeby. To co myślą o Tobie inni to ich wybór, zadbaj o to jak Ty myślisz o sobie.