Spis treści:

  1. Plecak - uniwersalniejszy niż torebka
  2. W walce o zdrowy kręgosłup - jak prawidłowo go nosić?

Plecak - uniwersalniejszy niż torebka

Torebki to klasyka, bez których żadna kobieta nie może się obyć. Plecak tylko ze szkolnej ławki? Nic bardziej mylnego! Eleganckie, skórzane, wykonane z eko skóry lub te materiałowe towarzyszą nam coraz częściej! Są wygodne zarówno na zakupy, jak i codzienne wyjście do pracy. Możesz wybierać również wśród tych w wersji mini, które są prawie niewidoczne, a do tego bardzo lekkie.

Plecaki są usztywniane lub miękkie - mogą mieć spinane rączki, abyś mogła dowolnie żonglować ich usytuowaniem. Zarówno jako torebka, jak i plecak na ramię czy plecy. Są bardzo praktyczne, gdy potrzebujesz mieć obie ręce wolne. Dosyć często wybierają je młode mamy czy też osoby, które niechętnie trzymają zakupy w rękach. Postaw na te z zamkami lub ozdobnymi troczkami - wszystko zależy wyłącznie od twojej stylizacji!

Jak go czyścić? Wystarczy zwilżona ściereczka bawełniana lub ta z mikrofibry, aby oczyścić go z kurzu i brudu. W przypadku gdy chcemy go zabezpieczyć przed niesprzyjającą pogodą, do skórzanych możemy wybrać specjalne preparaty nabłyszczające z dodatkiem wosku.

W walce o zdrowy kręgosłup - jak prawidłowo go nosić?

Jeżeli chcesz, aby plecak stał się codziennym atrybutem twojego ubioru, sprawdź, jak prawidłowo go nosić! To dosyć istotne, gdyż w przeciwnym wypadku możesz odczuwać bóle krzyżowe czy też lędźwiowe. Pamiętaj też, aby nie przeciążać go i nie dopychać tak, aby nie móc zapiąć zamka błyskawicznego. To z pewnością negatywnie wpłynie na postawę, ale także wypcha nieestetycznie materiał, który trudno będzie doprowadzić do pierwotnego stanu.

Jeżeli jednak nosisz spore pakunki, ważne jest, aby dolna część plecaka była usztywniona - w przeciwnym wypadku ciężar nie rozłoży się równomiernie oraz będzie obciążał część krzyżową i lędźwiową kręgosłupa. W żadnym wypadku nie powinien opadać na pośladki! To w szczególności wpływa na skrzywienie postawy oraz obciąża barki i powoduje przeciążenia szyi. Warto pamiętać, aby dobrze dopasować tył plecaka do pleców tak, aby przylegał do ciała.