Konsultacja: Olga Szemley - Goudineau, dyplomowany instruktor jogi, yogattractive.com

Olga Szemley-Goudineau, twórczyni metody Yogattractive, ma 44 lata, a wygląda dekadę młodziej. Jej sekret? Regularny trening mięśni twarzy oraz autorskie automasaże tkanek głębokich.

Za ładny wygląd twarzy odpowiadają nie tylko kondycja skóry, ale również przytwierdzone do niej mięśnie (a jest ich kilkadziesiąt!). To nasza naturalna siatka antygrawitacyjna, która jest jak stelaż. Warto więc je regularnie trenować, by były napięte, a twarz zachowała młodzieńczy zarys. Trzeba umiejętnie ujędrniać to, co unosi, a uspokajać i rozluźniać te partie, które mają tendencję do nadmiernego skurczu. Pomoże w tym odpowiedni trening. Zalecany nie tylko z powodów estetycznych, ale i medycznych – działa bowiem jak fizjoterapia zaciśniętej szczęki.

Joga twarzy - ćwiczenia zamiast skalpela

Yogattractive to zestaw ćwiczeń jogi plus specjalne, różnorodne automasaże. Metoda czerpie z praktyk pielęgnacyjnych Azjatek, ale ma też naukowe podstawy – była badana na Uniwerystecie Cambridge. Trening zaczynaj zawsze od 10-minutowej rozgrzewki, np. intensywnego masażu jeżykami do akupresury (od obojczyków ku brodzie, od brody ku uszom i z powrotem). Rozgrzane mięśnie będą lepiej pracowały. Główne przyczyny starzenia się twarzy i szyi to utrata kolagenu, wiotczejące mięśnie, niesprawny układ limfatyczny (opuchlizny) oraz napięcia mięśniowe i niekontrolowana mimika. A ponieważ mięśnie można wyrzeźbić w każdym wieku, dzięki jodze twarzy nie tylko zapobiegamy starzeniu, ale też możemy cofnąć oznaki upływającego czasu! Jeśli chcesz osiągnąć widoczne rezultaty, powinnaś ćwiczyć z instruktorem raz w tygodniu przez 75 minut, a potem 7–10 minut dziennie. Ale gdy nie możesz sobie na to pozwolić, wystarczy, że poprzeplatasz krótkimi sekwencjami ćwiczeń codzienny grafik, np. podczas wieczornego demakijażu czy oglądania serialu. Opisujemy cztery asany, które regularnie wykonywane pomogą ci na długi czas zachować młodzieńczy wygląd.

Joga twarzy - podniesione policzki

Jędrne mięśnie policzków unoszą skórę, sprawiając, że staje się lepiej napięta na linii żuchwy. Nadmuchaj oba policzki. Rób powietrzem jak największe i płynne kółka w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Mocno wciągnij policzki, tworząc z ust rybkę. Nadmuchaj mocno jeden policzek i powoli, płynnie przenoś powietrze do drugiego. Powtórz 10 razy.

Joga twarzy - ładnie zarysowana broda

Taki efekt osiągniesz, zapobiegając bruzdom nosowo-wargowym i liniom marionetki. W tym celu trzeba aktywować mięsień okrężny ust. Nakryj zęby wargami, nieco rozszerzając kąciki ust w stronę uszu. Włóż trzonek łyżeczki do ust (wargi powinny zakrywać zęby). Podnieś łyżeczkę jak najwyżej i przytrzymaj ją tam 10 sekund. Zrób to 10 razy.

Joga twarzy - zero chomiczków

Aby nie dopuścić do ich powstawania, wzmacniaj mięsień okrężny ust i mięśnie unoszące ich kąciki. Ułóż usta jak do pocałunku, a ich kąciki unieś w uśmiechu maksymalnie do góry. Wydmuchuj powietrze ustami, wciąż jak najwyżej unosząc kąciki. Powtórz 10 razy. Kolejną dziesiątkę wykonaj na prawo... ...i na lewo.

Joga twarzy - kształtny podbródek

Intensywna praca mięśnia okrężnego ust pomaga rozluźnić żuchwę. Weź patyczek, słomkę lub ołówek. Wargami zasłoń zęby i lekko rozchyl usta. Patyczek lub ołówek (w poziomie) wsuń między wargi. Spróbuj wargami rolować go do przodu i do tyłu.

Ważna wskazówka

Niektóre asany wiążą się z intensywną mimiką, co mogłoby skutkować rozciąganiem się skóry i pojawieniem zmarszczek. Ćwicząc, przytrzymuj skórę, aby pozostała nieruchoma. Np. kiedy trenujesz mięśnie wokół oczu, oprzyj palce w miejscu, gdzie tworzą się kurze łapki. Zmusisz mięśnie do intensywniejszej pracy, a skóra nie rozciągnie się.

Artykuł pochodzi z nowego magazynu DOKTOR ZDROWIE, w którym pokazujemy jak można poprawić swoje zdrowie, samopoczucie i kondycję niewielkimi zmianami w codziennej diecie, nastawieniu, modyfikacji codziennych przyzwyczajeń.
Doktor Zdrowie to jedyny magazyn w Polsce, którego patronem jest ekspert medycyny, dr Piotr Gryglas.

Kup teraz