Kiszona rzodkiewka - właściwości prozdrowotne

Kiszenie warzyw to proces od zawsze doceniany za dodawanie bogactwa wartości odżywczych dzięki zachodzącym reakcją. Przede wszystkim, kiszona rzodkiew to bomba wspierająca nasza florę probiotyczną w układzie pokarmowym. Takie kiszone produkty, w sezonie jesienno-grypowym, gdy antybiotyki przepisywane są chorym na potęgę, są niesamowicie ważne. Nasz układ odpornościowy na pewno bardzo nam podziękuje, gdy zapewnimy mu dostęp do naturalnego źródła zdrowych bakterii. Kiszona rzodkiewka będzie także świetnym rozwiązaniem dla każdego, kto zdecydował się trzymać dietę i stara się zadbać o szczuplejszą sylwetkę. Warzywo to jest bardzo niskokaloryczne, dodatkowo posiada całkiem spory ładunek błonnika, który wspiera pohamowywanie apetytu. Rzodkiewka będzie też bardzo dobrym wyborem dla osób, które chciałyby poprawić kondycję swoich paznokci i włosów. Te małe dobrodziejstwa kryją w sobie bogactwo cynku manganu, miedzi i żelaza. Każda kobieta będzie także wdzięczna za obecność kwasu foliowego. Dodatkowo zawierają w sobie witaminy K, B i C.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Kamila (@pyszna_chwila) Paź 5, 2020 o 9:37 PDT

Kiszona rzodkiewka - alternatywa ogórków

Rzodkiew, w Polsce dostępna najczęściej w tych ostrych, wyrazistych odmianach, zaskoczy każdego po poddaniu jej procesowi kieszenia. Warzywo to pod wpływem zalewy nabiera łagodniejszego, delikatniejszego smaku. Barwa ukiszonych rzodkiewek zmienia się na bladoróżową, jednolitą - skórka przestaje mieć tak intensywny kolor, natomiast wnętrze zabarwia się. Rzodkiew także staje się bardziej miękka, przygotowana zalewa pozbawia warzywo swojej tradycyjnej chrupkości. Dzięki temu, kiszona rzodkiewka staje się warzywem uniwersalnym. Idealnie nada się jako dodatek do sałatek, będzie uzupełnieniem obiadu, skomponuje się z tradycyjnymi, polskimi obiadami. Doskonale pasuje do rolad i zrazów, godnie zastępując ogórka kiszonego. Poddana obróbce rzodkiewka może także służyć jako warzywny dodatek do kanapek. Odnajdzie się w połączeniach z pastami, hummusami, pasztetem, a nawet nabiałowymi dodatkami do kanapek.

 

Kiszona rzodkiewka - najprostszy przepis

Przygotowanie kiszonej rzodkiewki jest bardzo szybkie i proste. Nie wymaga wielu składników, jedynie trochę cierpliwości, która przyda się w oczekiwaniu na efekt końcowy.

Do przygotowania kiszonych rzodkiewek potrzebujemy:

  • 500 ml wody,
  • 2 pęczki rzodkiewki,
  • 2 łyżki soli,
  • 10 ziarenek ziela angielskiego,
  • 5 liści laurowych.

Wystarczy, że w garnku zagotujesz wodę, odczekasz chwilę do jej delikatnego wystudzenia i dodasz do niej odmierzoną sól oraz przyprawy. Dokładnie wymieszaj, by sól całkowicie rozpuściła się. Do litrowego słoika wrzuć obrane, starannie umyte rzodkiewki. Zalej przygotowane warzywa zalewą. Słoik zakręć i przechyl, by mieć pewność, że wszystko się wymieszało. Tak przygotowana kiszonka będzie gotowa po około 1,5 tygodnia!

 

Kiszone ogórki, czy kapusta od lat są klasykiem w polskich kuchniach. Gwarantujemy, że postawienie na rzodkiewkę ożywi każdą potrawę, idealnie wpisze się w nasze ulubione potrawy, a przede wszystkim będzie zbawienna dla naszego układu odpornościowego!