Witaminy z grupy B

Witamina B odpowiada m.in. za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, pozwala utrzymać równowagę psychiczną i łagodzi stany lękowe. Co ważne dodaje też energii. Szukaj jej w zielonych warzywach liściastych, pełnych ziarnach zbóż, drożdżach, jajach, rybach i grzybach.

Witamina C

Witamina C wzmacnia układ odpornościowy. Znajdziesz ją m.in. w czarnych jagodach, truskawkach, dzikiej róży, żurawinie, papryce i cytrusach.

Magnez

Choć jego niedobór kojarzymy głównie ze skurczem mięśni, zbyt mała ilość magnezu w diecie sprawia, że łatwo wyprowadzić cię z równowagi, źle śpisz i odczuwasz ciągłe zmęczenie. Znajdziesz go m.in. w kakao, orzechach, płatkach owsianych i kiełkach.

Zdrowe węglowodany

Węglowodany nie muszą być złe. Wybieraj te o niskim indeksie glikemicznym. Podniosą poziom serotoniny. Szukaj ich w surowych warzywach, brązowym ryżu, pełnoziarnistym makaronie i pieczywie.

Ogranicz sól

Zbyt duża ilość soli w diecie prowadzi do podwyższenia ciśnienia. Podobnie działa alkohol i m.in. dania typu fast food.

 

Na podstawie: